گروه حوادث: زمانی که کارمندان بانک در حال گذراندن یک روز تعطیل در خانه‌هایشان بودند، گروهی از دزدان با ورود به ساختمان بانک نقشه سرقت میلیونی از آنجا را عملی کردند.

ماجرای این سرقت، صبح شنبه و زمانی فاش شد که کارمندان شعبه مرکزی یکی از بانک‌های رامسر با ورود به بانک قصد شروع کارشان را داشتند. آنها با دیدن درها، دوربین‌ها و گاوصندوق تخریب شده بانک، دریافتند که از آنجا سرقت شده و ماجرا را به پلیس گزارش کردند. وقتی مأموران در ساختمان بانک حاضر شدند، معلوم شد که این سرقت جمعه‌شب و زمانی صورت گرفته که کسی در بانک حضور نداشته است.

دزدان برای اجرای نقشه، شبانه وارد حیاط بانک شده و خود را به در پشتی رسانده بودند. سپس شیشه در را شکسته و وارد ساختمان شده بودند. آنها که ظاهرا از قبل بانک را زیرنظر داشته و از محل دوربین‌ها و نحوه کار سیستم امنیتی بانک خبر داشته‌اند، بعد از ورود، دزدگیر و سیستم امنیتی را از کار انداخته و تمامی دوربین‌ها را تخریب کرده بودند. سپس با تجهیزاتی که داشتند سراغ گاوصندوق اصلی بانک رفته و با خونسردی تمام، اقدام به تخریب آن با دستگاه هوا برش کرده بودند.

در این سرقت که مدت زیادی هم طول کشیده بود، دزدان توانسته بودند گاوصندوق را تخریب و 184میلیون تومان پول داخل آن را سرقت کنند.سرهنگ عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با بیان این خبر به همشهری گفت: کارآگاهان به محض اطلاع از ماجرای سرقت، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری دزدان آغاز کردند.

وی افزود: متأسفانه در برخی از بانک‌ها به‌رغم استفاده از سیستم‌های امنیتی، جعبه تقسیم و کنترل این سیستم‌ها در محلی نصب می‌شوند که قابل رویت هستند و دزدان به‌راحتی آن را شناسایی کرده و با ورود به داخل ساختمان، سیستم امنیتی را از کار می‌اندازند. این در حالی است که جعبه کنترل باید در محلی نصب شود که افراد عادی قادر به دیدن آن نباشند.به‌گفته سرهنگ عظیمی، در حال حاضر سرنخ‌هایی در این پرونده به‌دست آمده و جست‌وجو برای ردیابی سارقان ادامه دارد.

کد خبر 242590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز