گروه حوادث: اعضای باند زورگیری طعمه‌هایشان را از بین دانش‌آموزان و دانشجویان انتخاب می‌کردند.

آنها به بهانه پرسیدن آدرس، به مالباخته‌ها نزدیک می‌شدند و با تهدید چاقو دست به سرقت می‌زدند.14شهریورماه بود که نخستین شکایت از این باند در اختیار پلیس قرار گرفت. شاکی دانشجوی جوانی بود که می‌گفت سرنشینان یک موتورسیکلت طرح هوندا دست به زورگیری از وی زده‌اند. مرد جوان اظهار داشت: داشتم تلفنی با یکی از دوستانم حرف می‌زدم که 2جوان موتورسوار مقابلم توقف کردند و آدرس پرسیدند. در حال راهنمایی آنها بودم که یکی از آنها از موتور پیاده شد و به طرفم آمد. او چاقو را از زیر لباسش بیرون کشید و با تهدید، گوشی‌ام را قاپید. گوشی من یک میلیون و 500هزار تومان قیمت داشت اما مرد سارق آن را دزدید و همراه دوستش فرار کرد.

با شکایت این مرد، تیمی از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مأمور رسیدگی به پرونده شدند. در ادامه شکایت‌های مشابه دیگری در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد اعضای یک باند 4نفره با 2موتورسیکلت به سراغ دانش‌آموزان و دانشجویان می‌روند و به بهانه پرسیدن آدرس به آنها نزدیک شده و سپس با تهدید چاقو دست به سرقت گوشی‌های گران‌قیمت آنها می‌زنند.
بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این باند بیشتر در محدوده‌های شمال غرب تهران دست به سرقت می‌زنند و در برخی از سرقت‌هایشان، به جای پرسیدن آدرس از ترفند پرسیدن ساعت استفاده می‌کنند.

درحالی‌که سرقت‌های این باند ادامه داشت، کارآگاهان به چهره نگاری آنها پرداختند و در بررسی بانک اطلاعاتی پلیس، توانستند یکی از اعضای باند به نام بهزاد، 22ساله را شناسایی کنند. این مرد جوان از مجرمان سابقه‌دار بود که پیش از این هم به اتهام زورگیری دستگیر و راهی زندان شده بود.

مخفیگاه بهزاد در منطقه خلیج شناسایی شد و مأموران با زیرنظر گرفتن وی توانستند 3همدست او را نیز شناسایی کنند. پاتوق این باند منطقه تهرانسر بود که کارآگاهان با محاصره آنجا توانستند هر 4 متهم را دستگیر کنند. با کشف ده‌ها گوشی تلفن همراه مسروقه و 2دستگاه موتورسیکلت از اعضای باند، متهمان به اداره آگاهی منتقل شدند و به زورگیری‌های متعدد اعتراف کردند. آنها گفتند که در جریان زورگیری‌هایشان بیشتر گوشی تلفن همراه مدل بالا سرقت می‌کردند و موتورهایی که در اختیار داشتند را روزانه برای انجام نقشه سرقت کرایه می‌کردند.

سرهنگ جانپرور، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: اعضای این باند در ازای اجاره موتورسیکلت‌ها، یک گوشی تلفن همراه مسروقه به صاحب موتور می‌دادند و با استفاده از این موتورها راهی خیابان‌ها شده و از دانش‌آموزان و دانشجویان زورگیری می‌کردند. وی ادامه داد: تا‌کنون ده‌ها مالباخته شناسایی شده‌اند و دیگر مالباختگان احتمالی هم می‌توانند برای شناسایی متهمان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 242888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز