همشهری آنلاین: رییس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۱۲۳ تن از سارقان، مالخران و سرکرده‌های باندهای سرقت و زورگیری در پایتخت خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه حضور در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ و بازدید از عملیات ماموران پلیس آگاهی در شبانه‌روز گذشته گفت: بنابر قولی که به شهروندان داده‌ بودیم، برخورد با سارقان و زورگیران را در دستورکار خود قرار داده و از نخستین دقایق بامداد امروز، ماموران پلیس آگاهی در عملیاتی 123 سارق، مالخر و سرکرده‌های چندین باند سرقت را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه برخی از دستگیرشدگان با چهار تن از اتباع خارجی در ارتباط بودند، اظهار کرد: این افراد اموال سرقتی که عمدتا شامل گوشی می‌شد را از سارقان خریده و پس از رمزگشایی و پاک کردن حافظه، در کشورهای آذربایجان، عراق، افغانستان و پاکستان به فروش می‌رساندند.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه هشت تن از متهمان دستگیر شده با این اتباع خارجی در ارتباط بودند، گفت: 30 مالخر نیز اموال را از سارقان گرفته و به این هشت تن تحویل می‌دادند تا از طریق آنان در اختیار چهار تبعه خارجی که از کشورهای آذربایجان، عراق، افغانستان و پاکستان بودند، داده شود.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه در مجموع 123 تن در این عملیات پلیسی دستگیر شدند، گفت: اقدامات پلیس برای شناسایی آنان از حدود چهار ماه قبل آغاز شده بود.

کاهش چشمگیر سرقت در پایتخت از زمان دستگیری سارقان

وی از کاهش چشمگیر وقوع سرقت در پایتخت از زمان اجرای این طرح پلیس آگاهی از بامداد امروز خبر داد و افزود: عمدتا در هر حدود هشت ساعت، ‌10 تا 15 مورد سرقت رخ می‌داد که از صبح امروز تنها یک مورد سرقت رخ داده که این امر نشانه تاثیری است که عملیات ماموران پلیس آگاهی بر جای گذاشته است.

رییس پلیس تهران بزرگ همچنین از دستگیری سه تن از چهار تبعه خارجی در این پرونده‌ها خبر داد و افزود: 60 درصد از دستگیرشدگان در این طرح پلیس دارای سابقه کیفری و زندان هستند.

به گزارش ایسنا، ساجدی‌نیا درباره شیوه و شگرد این سارقان نیز خاطرنشان کرد: این افراد به صورت گروهی و دو ترک روی موتورسیکلت نشسته و پس از شناسایی طعمه‌های خود، به آنان حمله کرده و موبایل یا دیگر اشیای آنان را سرقت می‌کردند.

وی افزود: در صورتی که سارقان با ممانعت مالباخته روبرو می‌شدند، با سلاح سرد و قمه آنان را تهدید می‌کردند.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه این عملیات در کل سطح شهر تهران اجرا شده است، گفت: این عملیات یکی از عملیات‌های کم نظیر پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با سرقت است.

به گفته ساجدی‌نیا در حال حاضر تحقیقات از متهمان تکمیل نشده و قوه قضاییه نیز بر روند بازجویی از این افراد نظارت دارد.

وی در پایان از اقدامات ماموران پلیس آگاهی در اجرای این عملیات قدردانی کرد.

متهم 19 ساله: تعداد گوشی‌هایی که سرقت کردم را فراموش کردم!

همچنین یکی از متهمان 19 ساله که صبح امروز توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر شده، با بیان اینکه تعداد گوشی‌هایی که سرقت کرده‌ام را به خاطر ندارم، به خبرنگار ایسنا گفت: عمدتا برای سرقت، گوشی‌های لمسی را انتخاب می‌کردم و هر گوشی را که حدود 800 هزار تومان قیمت داشت، با قیمتی بین 100 تا 200 هزار تومان به مالخر می‌فروختم.

شمار قابل توجهی از متهمان دستگیر شده کم سن و سال بوده و حتی برخی از آنان نیز کمتر از 20 سال سن داشتند.

کد خبر 242533
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز