درحالی‌که جلسه کارگروه ویژه برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در دفتر وزیر ورزش و جوانان برگزار شده، مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ نسبت به انجام این کار در کوتاه‌مدت ابراز تردید می‌کنند.

به گزارش همشهری، طرح واگذاری سهام این دو باشگاه در بازارسرمایه در یک دهه گذشته همواره مطرح بوده ولی هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده است. دراین میان محمود گودرزی وزیر جدید ورزش که در همان روز نخست حضور در خیابان سئول(محل استقرار وزارت ورزش) به شکلی تلویحی با خصوصی‌سازی‌ پرسپولیس و استقلال مخالفت کرده بود، کارگروهی ویژه برای تعیین تکلیف سهام سرخابی‌ها تشکیل داده است.

آن طور که خبرگزاری تسنیم گزارش داده، در نخستین جلسه این کارگروه محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس پیشین سازمان خصوصی‌سازی‌ و شمسی جامخانه معاون سازمان خصوصی‌سازی حضور داشتند. در این جلسه مقرر شده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، گزارش‌های مالی حسابرسی شده خود را به وزارت ورزش ارائه کنند تا پس از طرح در مجمع، برنامه واگذاری سهام به سازمان خصوصی‌سازی‌ ارسال شود.

روز یکشنبه نیز، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ گفته بود: وزیر جدید ورزش به‌رغم مخالفت اولیه با واگذاری سهام 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال، در تماسی تلفنی اعلام کرده برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس آمادگی دارد. میرعلی اشرف پوری‌حسینی با اشاره به نبود ساختار مالی مناسب در این دو باشگاه و دشواری‌های عرضه سهام آنها تأکید کرد: امیدواریم در فرصت زمانی مناسب بتوانیم قیمت‌گذاری این دو باشگاه را انجام دهیم.

همزمان با تشکیل کارگروه واگذاری، معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ هم اعلام کرد: عرضه سهام استقلال و پرسپولیس تا پایان سال‌جاری بعید است. حسن محمدتبار به ایسنا گفت: در لزوم واگذاری استقلال و پرسپولیس تردیدی وجود ندارد اما واگذاری این دو شرکت زمان‌بر است.

او در مورد اقدامات مورد نیاز برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس گفت: ابتدا باید گزارش مجمع عمومی این دو باشگاه ارائه شده و صورت‌ دارایی‌ها و بدهی‌ها افشا شود تا مبنای قیمت‌گذاری قرار گیرد. محمد تبار ادامه داد: درصورت انجام اقدامات لازم، در مرحله اول 5 درصد از سهام این دو باشگاه از طریق فرابورس عرضه می‌شود.طبق برنامه از پیش اعلام شده قرار بود 100درصد سهام 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس در تابستان سال 92واگذار شود اما با تغییر دولت و چند‌ماه بلاتکلیفی وزارت ورزش این برنامه برای چندمین‌بار در 10سال گذشته به تعویق افتاد.

کد خبر 242052
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز