شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

گروه بورس: مدیر پذیرش فرابورس ایران از عرضه سهام چند شرکت مهم تا زمستان امسال خبر داد و گفت: بانک شهر هنوز اطلاعاتش را برای آغاز معاملات در فرابورس تکمیل نکرده است.

بورس

به گزارش همشهری، بازار سهام هرروز در حال صعود است. در چنین شرایطی کارشناسان بهترین توصیه را عرضه سهام جدید در بورس می‌دانند، چراکه با عرضه سهام جدید در بازار سهام شامل بورس و فرابورس بازار سهام اصطلاحا رقیق می‌شود، بر همین اساس تازه‌ترین خبرها حکایت از برنامه‌های تازه فرابورس برای عرضه سهام جدید دارد.

مهدی علم‌الهدی در گفت‌وگو با همشهری درباره عرضه سهام شرکت‌های جدید در فرابورس گفت: سهام شرکت‌های فولاد ارفع، گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن، فولاد هرمزگان و نیروگاه برق عسلویه در حال آماده‌سازی‌ برای عرضه در فرابورس هستند.

به‌گفته وی، سهام این شرکت‌ها حداکثر تا زمستان امسال در فرابورس عرضه خواهد شد.وی بابیان اینکه سهامدار عمده فولاد هرمزگان شرکت فولاد مبارکه اصفهان است، توضیح داد: سرمایه شرکت فولاد هرمزگان در حال حاضر 940میلیارد تومان است که قرار است سهام این شرکت تا قبل از عرضه در فرابورس به 1500میلیارد تومان برسد. قرار است در مرحله نخست 5درصد از سهام این شرکت در فرابورس عرضه شود. وی افزود: سرمایه شرکت فولاد ارفع هم 200میلیارد تومان است و در مرحله نخست 5درصد از سهام این شرکت در بازار فرابورس کشف قیمت می‌شود.

مدیر پذیرش فرابورس درباره شرکت گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن گفت: این شرکت از شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن است و در عین حال خود سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری مسکن است. سرمایه این شرکت 120میلیارد تومان است و 10درصد از سهام این شرکت در روز نخست عرضه می‌شود.

علم‌الهدی تأکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های فرابورس عرضه سهام نیروگاه برق عسلویه است که درصورت عرضه در فرابورس برای نخستین‌بار یک صنعت جدید وارد بازار سرمایه خواهد شد.وی تصریح کرد: این نخستین نیروگاهی است که قرار است وارد بازار سرمایه شود و سرمایه این شرکت در حال حاضر 72میلیاردو800 میلیون تومان است.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر پرونده چند شرکت برای پذیرش در فرابورس در حال بررسی است، گفت: در حال حاضر درخواست 30شرکت در هیأت پذیرش فرابورس در حال بررسی است ضمن اینکه چند شرکت از مجموع تأمین اجتماعی نیز برای پذیرش در فرابورس درخواست داده‌اند.

کد خبر 235569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز