سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

گروه بورس: معاون بورس اوراق بهادارتهران از واگذاری سهام ۴ شرکت جدید در نیمه دوم سال‌جاری خبر داد.

بورس

محمدرضا عربی درگفت‌وگو با همشهری درباره برنامه عرضه سهام شرکت‌های جدید در نیمه دوم سال92 گفت: 4شرکت جدید در بورس پذیرفته شده‌اند و فقط مراحل درج این شرکت‌ها روی تابلوی بورس باقی مانده است که پس از طی مراحل اداری در سازمان بورس واوراق بهادار مراحل درج و عرضه سهام این شرکت‌ها در بورس انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این شرکت‌ها در حال تبدیل شدن به شرکت‌های سهامی عام هستند گفت: از میان 4شرکتی که قرار است در نیمه دوم سال واگذار شوند 2شرکت متعلق به مجموعه تأمین اجتماعی است که اولی هلدینگ دارویی تأمین است و دومین شرکت هلدینگ صدر تأمین است که در زمینه کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کند و عموما در صنایع کاشی‌سازی‌ سرمایه‌گذاری کرده است.

وی تأکید کرد: 2شرکت بعدی قابل واگذاری شرکت نفت سپاهان و شرکت سیدکو هستند که شرکت سیدکو یک هلدینگ فعال در بخش تولید سیمان است، ضمن اینکه از میان این شرکت‌ها سیدکو و صدر تأمین در حال افزایش دادن سرمایه خود هستند.
به گفته عربی، از میان این شرکت‌ها شرکت سیمان سپاهان شانس بیشتری دارد تا زود‌تر از شرکت‌های دیگر در بورس واگذار شود.
معاون بورس تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است سهام شرکت‌های زیر مجموعه تأمین اجتماعی در بورس واگذار شود؟ گفت: سیاست جدید تأمین اجتماعی این است که سهام هلدینگ‌های زیر مجموعه‌اش را از طریق بورس واگذار کند، واگذاری 2هلدینگ دارویی و صدر تأمین هم در راستای همین سیاست است. در گذشته نیز شرکت هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین در بورس عرضه شد که با استقبال بازار سهام مواجه شد.

وی تأکید کرد: درعین حال به‌نظر می‌رسد تأمین اجتماعی درنظر دارد برنامه پذیرش یک هلدینگ سیمانی و هلدینگ عمومی دیگر را در بورس آغاز کند.عربی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های ایرانسل و رایتل هم برای پذیرش در بورس تهران درخواست داده‌اند؟ گفت: هنوز هیچ‌کدام از این دو شرکت درخواستی برای پذیرش و عرضه سهامشان در بورس ارائه نکرده‌اند.

کد خبر 232389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز