همشهری آنلاین: مدیرستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران گفت: قرار است با همکاری معاونان اجتماعی شهرداران نواحی و سایرمدیران شهرداری تهران و با بهره‌گیری بیشتراز توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها)، وضعیت زنان سرپرست خانوار را ساماندهی کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین، فهیمه فیروزفر با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر در حال برگزاری جلسات با معاونان اجتماعی مناطق مختلف شهر تهران برای رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار هستیم.

وی با اشاره به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ستاد توانمندسازی شهرداری تهران، گفت: این زنان تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد (ره) و سازمان بهزیستی نیستند؛ بنابراین باید تلاش کنیم در شهرداری تهران با مشارکت یکدیگر و بهره‌مندی از توانمندی‌های سازمان‌های مردم‌ نهاد مانند خیریه‌ها برای توانمندسازی این زنان بکوشیم، چرا که این کار به نفع زنان سرپرست خانوار، فرزندانشان و خیران است.

مدیرستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران به ذکر مثالی پرداخت و اظهار کرد: نذر فرهنگی یکی از برنامه‌های شهرداری تهران است که طی آن تلاش می‌شود ضعف تحصیلی فرزندان زنان سرپرست خانوار برطرف شود، اما یک خیریه‌ای که در غرب تهران است، نمی‌تواند ضعف تحصیلی دانش‌آموزان تحت پوشش خود را در شرق تهران برطرف کنند. این در حالیست که او می‌تواند با تعامل با ستاد توانمندسازی، زمینه کمک‌رسانی به دانش‌آموزان مناطق دیگر تحت پوشش خود را فراهم کنند.

فیروزفر در پایان گفت: در حال حاضر به منظور اجرای آزمایشی این طرح، در حال بررسی هستیم.

کد خبر 241998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز