شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گودرز میرانی*: عصر روز پنجشنبه ۱۴ آذر حدود ساعت ۷ است. مشغول وبگردی برای یافتن آثاری دربارۀ اقتصاد سیاسی رسانه هستم تا مطالبی را تنظیم و روز چهارشنبه آینده در کلاس دورۀ دکتری ارتباطات دانشگاه تهران ارائه کنم.

میرانی

در ایمیلم از انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات اطلاعیه ای دریافت می‌کنم با این عنوان «نکوداشت آقای دکتر کاظم معتمدنژاد: زمینه‌ها و مسائل مطالعات ایرانی ارتباطات و فرهنگ در هفته پژوهش برگزار خواهد شد».

تاریخ مراسم را یادداشت می‌کنم و در جستجو برای یافتن مطالبی که به درد کار کلاسم بخورد، به فیلمی از سخنرانی رابرت مک‌چسنی برمی‌خورم با این عنوان«قطع ارتباط دیجیتال: چگونه سرمایه داری، اینترنت را در مقابل مردم سالاری قرار می‌دهد».

با سرعت لاکپشتیِ اینترنت پرسرعتی که چند روز پیش از مخابرات خریداری کرده‌ام، روی آیکن دانلود کلیک می‌کنم و منتظر می‌مانم. در این فاصله تا دانلود سخنرانی، هوس سرزدن به سایت‌های خبری می‌کنم. با بازکردن اولین سایت خبری خشکم می¬زند. خبر در صفحۀ اول سایت با عکسی از یک اندیشۀ ماندگار درج شده است: دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران دارفانی را وداع گفت.

همین دیروز بود که در کلاسی که یکی از شاگردان او استاد آن است، دربارۀ نکوداشتش صحبت می‌کردیم و امروز شاگرد دیگرش در سایتی خبری، از وداع او با دارفانی خبر می‌دهد. دوباره به اطلاعیۀ انجمن در ایمیلم نگاه می‌کنم. هر دوی آنان، سخنران مراسم نکوداشتش در 23 آذرند.

شاید حالا سخنرانی مک‌چسنی نیز دانلود شده باشد ....

*دانشجوی دکتری ارتباطات دانشگاه تهران

کد خبر 241606
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز