همشهری آنلاین: نشست بین المللی امنیت دریایی با حضور هیاتی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با هدف بررسی تهدیدات امنیتی و ایمنی دریایی از ۱۸ آذر ماه در اندونزی برگزار می شود.

امنیت دریایی

به گزارش ایرنا، امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه تعدادی از مقامات ارتش و نیروی دریایی از ایران در این نشست بین المللی شرکت می کنند.

نشست بین المللی امنیت دریایی با حضور فرماندهان نیروی دریایی 17 کشور از قاره های مختلف و 20 نماینده نیروی دریایی کشورهای جهان از 18 تا 21 آذر در کشور اندونزی و شهر جاکارتا برگزار می شود.

در این نشست اعضا و ناظرین سمپوزیوم دریایی غرب پاسفیک و سمپوزیوم دریایی اقیانوس هند به همراه کشورهای منطقه که دارای منافع مشترکی در این منطقه بوده و در امنیت و پیشرفت این منطقه تاثیرگذار هستند، شرکت خواهندکرد.

قرار است در این نشست سه روزه امیر ˈسیاریˈ از ایران به همراه 9 فرمانده دیگر نیروی دریایی و تعدادی از شخصیت های دانشگاهی سخنرانی کنند. موضوع سخنرانی فرمانده نیروی دریایی ایران در این نشست ˈنیروی دریایی معقول فاکتور کلیدی استقرار امنیت دریاییˈ است.

نیروی دریایی اندونزی اعلام کرده است این نشست بین المللی را با هدف تلاش برای توسعه ناوگان دریایی خود در سطح کلاس جهانی برگزار می کند.

فرمانده نیروی دریایی اندونزی خواستار تبدیل نیروی دریایی این کشور به یک نیروهای دریایی دارای کلاس جهانی همسطح با نیروهای دریای کشورهای پیشرفته شده است.

خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) نیز گزارش داد دریاسالار ˈمارسیتیوˈ فرمانده نیروی دریایی این کشور به مناسبت روز ناوگان دریایی اندونزی در جاوای شرقی، گفت: برای تبدیل شدن به یک نیرویی دریایی دارای کلاس جهانی ساخت منشور کارمندان و سازمان به روشی جامع از اولویت خاصی برخوردار است.

این مقام ارشد نیروی دریایی اندونزی گفت این نشست تاثیر ارزیابی استراتژیک در سطح منطقه ای و بین المللی دارد.

350 شرکت کننده از کشورهای گروه نشست دریایی اقیانوس هند و نشست دریایی اقیانوسیه غربی نیز در این نشست سه روزه شرکت می کنند.

دریاسالار ˈمارسیتیوˈ فرمانده نیروی دریایی اندونزی و ˈپورنومو یوسگیانتوروˈ وزیر دفاع اندونزی سخنرانان مراسم افتتاحیه این نشست بین المللی هستند.

کد خبر 241377
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز