همشهری آنلاین: رئیس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی راهبردی نیروی دریایی از بهره‌برداری نخستین زیردریایی ساخت ایران تا پایان سال جاری خبر داد.

نیروی دریایی

به گزارش فارس، امیر دریادار علی غلام‌زاده ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به نقش نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس با حضور در عملیات‌های مختلف نقش برجسته‌ای را ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی نیروی بود که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همه تجهیزات خود را از کشورهای خارجی وارد می‌کرد، افزود: همه نیروهای این سازمان نیز از کشورهای غربی وارد می‌شد.

رئیس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی راهبردی نیروی دریایی با اشاره به اینکه همه تجهیزات نیروها از سوی غرب وارد می‌شد، افزود: در صورت خرابی تجهیزات نیز باید بسته‌بندی شده به خارج برای تعمیر فرستاده می‌شد.

وی با بیان اینکه اما همین نیرو در دوران دفاع مقدس توانست نقش تاثیرگذاری را ایفا کند، افزود: با فرمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی قدرت این سازمان افزایش یافت.

غلام‌زاده نقش مقام معظم رهبری در تعالی این نیرو برجسته دانست و افزود: حکمت و آینده‌نگری مقام معظم رهبری موجب شد تا این نیرو به نیرویی پویا تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در سال 62 مقام معظم رهبری دستوراتی را به نیرو دادند، افزود: با تدبیر مقام معظم رهبری کشوری که تا دیروز سیم خاردار خود را از کشورهای غربی تامین می‌کرد، توانست تجهیزات نظامی را بسازد.

رئیس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی راهبردی نیروی دریایی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار سال از راه‌اندازی ناوشکن جماران می‌گذرد، خاطرنشان کرد: این موفقیت مدیون فعالیت‌های تاثیرگذار این نیرو است.

وی با بیان اینکه ساخت ناوشکن در حال حاضر تنها در ید قدرت چند کشور محدود است، یادآور شد: همه سلاح‌ها، توپ‌ها و تجهیزات این نیرو قابل رقابت است.

غلام‌زاده یادآور شد: ناوشکن جماران در تمام ایران ساخته شد و در بندر عباس جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه در سال 1376 زمانی که هیچ کس فکر نمی‌کرد چنین تجهیزاتی در کشور ساخته شود، گفت:‌ با فرمان مقام معظم رهبری ایران توانست ناوشکن بسازد.

این مسئول با اشاره به اینکه نیروی دریایی گوش به فرمان مقام معظم رهبری است، افزود: بیانات و دستورات رهبری بدون چون و چرا توسط این نیرو اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دوست و دشمن در حال حاضر به توانمندی این نیرو اذعان دارند، گفت: علت موفقیت این نیرو تبعیت بی‌چون و چرا از رهبری است.

غلام‌زاده با اشاره به اینکه ناوشکن‌هایی به مراتب قوی‌تر از جماران در حال ساخت است، افزود: ناوشکن سهند و دماوند از دیگر موفقیت‌های این نیرو است.

وی با اشاره به موفقیت این نیرو در عرصه‌های مختلف افزود: قدرتمندی این نیرو به قدری است که کشورهای دیگر از این نیرو کمک می‌گیرند.

رئیس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی راهبردی نیروی دریایی از ساخت زیردریایی‌های سنگین توسط این نیرو خبر داد و افزود: همه این موفقیت‌ها به این دلیل است که به دشمن بفهمانیم در برابر عظمت اسلام حقیر است.

وی با بیان اینکه هنرنمایی نیروی دریایی در تامین امنیت دریا بی‌نظیر است، افزود: اسکورت ناوچه‌ها از دیگر موفقیت‌های این نیرو محسوب می‌شود.

غلام‌زاده با اشاره به پیشرفت‌های سخت‌افزاری این نیرو خاطرنشان کرد: توسعه پیشرفت‌های نرم‌افزاری از تاکیدات مقام معظم رهبری برای این نیرو است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری تنها پیشرفت‌های سخت‌افزاری کافی نیست، افزود: ایجاد هویت، شخصیت و عظمت در پیش چشم قدرت‌ها و حضور عناصر دارای معرفت، شجاعت و عزم از دیگر تاکیدات رهبری محسوب می‌شود.

کد خبر 240507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز