شهروندان: معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از اعزام زیر دریایی فوق سنگین کلاس طارق ( یونس) این نیرو به آبهای شرق آسیا در آینده نزدیک خبر داد.

زیردریایی

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار دوم « سیاوش جَره » تأکید کرد: اجرای ماموریت در پهنه آبهای آزاد تمامی جهان از الزامات تبدیل شدن نیروی دریایی ارتش به یک نیروی راهبردی است.

دریادار جَره، اظهارداشت: پیچیده ترین فناوری تجهیزات نظامی دنیا مربوط به زیردریایی ها است که نیروی دریایی ارتش با توانمندی بالا زیردریایی فوق سنگین کلاس طارق (یونس) را در قالب ناوگروه بیست و هشتم این نیرو به آبهای کشور شرق آسیا اعزام می کند.

وی افزود: ناوگروه های نیروی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه و مستمر در آبهای بین المللی و دریاهای آزاد، همواره منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریاها را حفظ می کند.

دریاداردوم جَره حضور مقتدرانه یگان های سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش در اقیانوس ها و اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای مقصد را از اهداف ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی برشمرد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در این ماموریت مهم برون مرزی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو بالگردبر بندر عباس نیز زیر دریایی کلاس طارق را همراهی می کنند.

دریادار جَره، تصریح کرد: ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر دریانوردی در بنادر مهمی از جمله بمبئی، کلمبو و .. پهلو خواهد گرفت.

کد خبر 239478
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز