همشهری آنلاین: یک خبرنگار با سابقه شبکه خبری سی‌ان‌ان و کاخ سفید، دولت کنونی آمریکا را متخاصم‌ترین دولت در مقابل روزنامه‌نگاران در تاریخ آمریکا دانست.

دولت اوباما دشمن‌ترین دولت تاریخ آمریکا علیه خبرنگاران است

به گزارش ایسنا، تاکنون خبرگزاری‌هایی همچون آسوشیتدپرس و رویترز کاخ سفید را به اخراج عکاس‌های مستقل از نقش‌های دولتی و استفاده از یک فرد خاص برای عکاسی از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا متهم کرده بودند.

مدیران خبرگزاری آسوشیتدپرس و رویترز و شبکه‌های خبری سی‌ان‌ان و ای‌بی‌سی و ان‌بی‌سی و دیگر رسانه‌ها اخیرا در نامه‌ای نوشتند: مقامات دولت آمریکا، اذهان عمومی را از دریافت نظرات مستقل در خصوص اعضای مهم قوه مجریه بی‌بهره می‌کنند.

اما شاید شدیدترین انتقاد را در این زمینه باب فرانکن، خبرنگار سابق شبکه خبری سی‌ان‌ان مطرح کرده باشد. فرانکن در این خصوص گفت: همه روسای جمهوری آمریکا به جایی می‌رسند که از رسانه‌ها متنفر می‌شوند و هر دولتی به همین سادگی سعی می‌کند رسانه‌ را دستکاری کند. اما این دولت، بیشترین دشمنی را با رسانه در تاریخ آمریکا دارد.

وی با اشاره به محدودیت‌ عکاسی رسمی از مقامات مهم دولت گفت: این اقدام دولت مساوی با محدود کردن رسانه است. اما دلیل اصلی من برای به کار بردن واژه دشنمی، اقداماتی است که وزارت دادگستری آمریکا علیه رسانه‌ها اتخاذ کرده است.

پیشتر در ماه مه فاش شد که وزارت دادگستری آمریکا، خبرنگارهای خبرگزاری آسوشیتدپرس و یک گزارشگر شبکه خبری فاکس نیوز را تحت نظارت داشته است.

با این وجود خبرنگاران بدون مرز در گزارش 2012 خود، از آمریکا به عنوان سی و دومین کشور با بیشترین آزادی رسانه‌ای یاد کردند.

کد خبر 241120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز