همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت تامین واکسن خوراکی فلج اطفال در کشور را تشریح کرد.

جزئیات تامین واکسن فلج اطفال در کشور

به گزارش مهر، دکتر محمدمهدی گویا اظهارداشت: خوشبختانه به نظر می رسد که مشکل واکسن فلج اطفال دارد حل می شود. موسسه رازی، مقداری واکسن تولید کرده که منتظر هستیم به محض اینکه سارمان غذا و دارو تاییدیه آن را صادر کند، مورد استفاده قرار دهیم.

وی در ارتباط با واردات واکسن فلج اطفال نیز گفت: خرید این واکسن از منابع خارجی هم در دست اقدام است و به نظر می رسد اینطوری که قول داده اند تا آخر هفته وارد کشور شود.

گویا در پاسخ به این سئوال که واکسن فلج توسط کدام دستگاه و سازمان وارد می شود، افزود: برای تامین واکسن فلج اطفال از منابع مختلف اقدام شده که هلال احمر یکی از آنهاست.

وی با اعلام اینکه ظرف یکی دو هفته آینده وضعیت تامین واکسن فلج اطفال در کشور بهتر خواهد شد، گفت: من فکر می کنم با واردات و تامین واکسن فلج اطفال، شرایط به حالت عادی باز گردد.

این در حالی است که دکتر رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا، از نیاز کشور به 18 میلیون دوز واکسن خوراکی فلج اطفال خبر داده و گفته بود که 3 میلیون دوز از این واکسن ظرف دو هفته آینده وارد می شود. البته این موضوع را دکتر سیدحسام الدین مدنی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر نیز عنوان داشته و گفته بود که 3 میلیون دوز واکسن فلج اطفال از طریق این سازمان وارد کشور می شود.

وضعیت واکسن آنفلوانزا

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در ارتباط با تامین واکسن آنفلوانزا نیز توضیح داد: در مورد این واکسن اصلا کوچکترین مشکلی را نداریم. آن بخشی که مسئولیت مراقبت از آنها به وزارت بهداشت مربوط می شود، اقدام خودش را انجام داده که عمدتا واکسیناسیون گروههای پرخطر به خصوص نیروهای بهداشتی و درمانی است که در حال انجام هستیم و کمبودی هم در این زمینه نداریم.

گویا ادامه داد: بخش دیگر واکسن آنفلوانزا نیز توسط بخش خصوصی توزیع می شود که مردم می توانند با مراجعه به پزشک و تهیه نسخه ، می توانند واکسن را تهیه کنند.

کد خبر 240508
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز