همشهری آنلاین: مدیر کل نظارت بر داروی وزارت بهداشت از ورود ۳ میلیون دوز واکسن خوراکی فلج اطفال تا آخر هفته به کشور خبرداد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیر صالحی امروز در حاشیه چهاردهمین همایش مشورتی کشورهای در حال توسعه در مورد واکسن در هتل پارسیان آزادی در جمع خبرنگاران افزود: نیاز سالانه کشور به واکسن فلج اطفال، 18 میلیون دوز واکسن است که متاسفانه به علت تاخیرهایی که در ورود این واکسن به کشور بوجود آمد شاهد کمبود آن در چند ماه گذشته بودیم.

وی افزود: برای جبران این کمبود سفارش تولید و واردات 11 میلیون دوز واکسن فلج اطفال تا آخر سال داده شده است که 8 میلیون دوز آن به صورت وارداتی و 3 میلیون دوز دیگر آن از منابع تولید داخلی تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: 3 میلیون دوز از واکسن وارداتی فلج اطفال تا آخر هفته وارد کشور می‌شود و از طریق معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی در شبکه بهداشتی کشور توزیع می‌شود.

پیرصالحی در مورد واکسن آنفلوآنزا توضیح داد: در مقطعی شاهد تاخیر در واردات این واکسن به کشور بودیم و با توجه به افزایش نیاز بازار، کمبودها و مشکلاتی بوجود آمد اما امسال یک میلیون و 800 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شده است که بیش از سال‌های گذشته است و اکنون التهاب بازار در مورد واکسن آنفلوآنزا نیز از بین رفته است.

وی اضافه کرد: بهترین زمان مصرف واکسن آنفلوآنزا از ابتدای مهر تا آخر آبان است ولی با توجه به تقاضای مردم، 200 هزار دوز واکسن آنفلوآنزای دیگر تا آخر آذر در داروخانه‌ها توزیع می‌شود که در مجموع تعداد کل واکسن‌های توزیع شده طی امسال به یک میلیون و 800 هزار دوز می‌رسد.

وی در مورد اجلاس کشورهای در حال توسعه، توضیح داد: با حضور نماینده‌های 9 کشور در حال توسعه شامل آفریقای جنوبی، مالزی، کوبا، اندونزی، هند، چین و نمایندگان وزارت بهداشت جهانی و همچنین نماینده کشور آمریکا به مدت 3 روز در هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود و مسائل مربوط به تولید و صادرات واکسن در کشورهای در حال توسعه در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 239918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز