همشهری آنلاین: یک مرجع تقلید، نسبت به وقوع جشن طلاق در برخی مناطق استان تهران هشدار داد و تصریح کرد: مغضوب‌ترین امر در نزد خدای متعال طلاق است و این مساله باید به صورت علمی و دقیق کارشناسی و آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار استاندار تهران، با بیان اینکه اگر اعتدال عملی نشود در آینده دچار مشکلاتی خواهیم شد، اظهار کرد: از این رو باید اعتدال در تمامی جنبه‌ها و سطوح رعایت شود.

این مرجع تقلید، اعتدال را موضوعی مهم دانست و با بیان این که قرار گرفتن روی خط اعتدال کار آسانی نیست، گفت: نباید اعتدال قول داده شده از سوی مسئولان دچار مشکل شود.

وی از تهران به عنوان مهم‌ترین و حساس‌ترین استان کشور یاد کرد و گفت: اگر مشکلات اخلاقی کشور را محاسبه کنیم ممکن است پنجاه درصد آن در این شهر به ویژه مناطق شمالی شهر باشد.

وی با بیان اینکه حل این مشکلات نیازمند اراده جمعی است، تصریح کرد: تمام ارگان ها باید دست به‌دست هم داده و کمک کنند تا مشکلات شهر تهران به ویژه مشکلات فرهنگی و اخلاقی حل شود.

مکارم شیرازی با تاکید بر این که شورای فرهنگ عمومی تهران نقش کلیدی در این راستا دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات ناشی از ورود فرهنگ‌های بیگانه به کشور به‌ویژه شهر تهران است، از این رو مدخل‌های ورودی و خروجی باید تحت نظر باشد.

وی با بیان این که تهران باید الگویی برای تمام کشور باشد، اضافه کرد: اگر تهران اصلاح شود تمام کشور اصلاح خواهد شد، عکس این مساله نیز صادق است.

مکارم‌شیرازی با بیان اینکه نباید از حل مشکلات ناامید شد، افزود: نباید تصور شود به دلیل این که همه مشکلات حل نمی‌شود، دست روی دست بگذاریم و به اندازه توان مشکلات را حل نکنیم.

مکارم شیرازی، در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از غربزدگی برخی افراد، گفت: برخی از آزادی تفسیر درستی ندارند، یک روزنامه مطلب زشتی را علیه مقدسات و ارزش های اسلامی و دینی می نویسد و بعد عده‌ای در مقام دفاع بر می‌آیند و ادعا می‌کنند باید آزادی باشد؛ این آزادی بر مبنای غربی است و به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

وی همچنین تخریب محیط زیست را شرعا دارای اشکال دانست و در عین حال اظهار کرد: رسیدگی به مساله محیط زیست موضوعی بسیار مهم است مخصوصا در شهر تهران که باید مورد توجه تمامی مسوولان قرار گیرد، اما نباید تنها به وضعیت آب و هوا و محیط زیست توجه کرد، وضعیت فرهنگی را نیز باید چاره اندیشی کرد.

کد خبر 240469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز