همشهری آنلاین: بسیج و بسیجی بودن فقط به معنی رویارویی فیزیکی با دشمن نیست و بسیجی‌گری وانقلابی گری به مفهوم نظم ، تدبیر و انجام اقدامات پیچیده است.

 عباس آخوندی

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم توجه به مفهوم عمیق واژه بسیج ، گفت: بسیج و بسیجی بودن فقط به معنی رویارویی فیزیکی با دشمن نیست و بسیجی‌گری وانقلابی گری به مفهوم نظم ، تدبیر و انجام اقدامات پیچیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی در مراسم گرامی‌داشت هفته بسیج در ستاد این وزارتخانه با اشاره به اقدامات کشورهای استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران طی سه دهه گذشته ، اظهار داشت: پس از آنکه انقلاب اسلامی با اتکا به مردم و با هدف برقراری استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفت،کشورهایی که منافع‌شان به‌خطر افتاده بود ، اقدام به اتخاذ انواع تدابیر و تهدیدات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران کردند اما مردم کشورمان با سازمانی به نام بسیج مقابل دشمن ایستادند و استقلال و آزادی خود را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه منظور از بسیج ، یک سازمان یا تشکیلات خاص نیست، افزود: متأسفانه در سنوات گذشته عده‌ای می خواستند از عنوان بسیج استفاده ابزاری کنند ، حال آنکه روح فرمان امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج ، به معنای بسیج همه ملت ایران برای دفاع از منافع سرزمین در تمام زمینه‌ها مانند، جنگ، دفاع، دانش، دانشگاه،اجرای پروژه‌های بزرگ و عرصه دپلماسی است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه مفهوم بسیج تنها در رویارویی فیزیکی با دشمن خلاصه نمی‌شود ، تصریح کرد: بسیجی‌گری و انقلابی گری به مفهوم نظم ، تدبیر و انجام اقدامات پیچیده است، چنانکه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای که افتخار اخیر را خلق کردند نیز بسیجی هستند.

وی از دفاع مقدس به عنوان جهاد اصغر یاد کرد و ادامه داد: اکنون که در جهاد اکبر هستیم باید با اتکا به ملت و حفظ استقلال و عزت خود در کنار اتخاذ تدابیر پیچیده ، مقابل حیله‌های سخت بدخواهان ایران ایستادگی کنیم.

آخوندی با اشاره به اینکه تمام افرادی که در زمینه‌های مختلف برای پیشرفت کشور تلاش و فعالیت می کنند، بسیجی هستند، گفت: اگر کسی می‌خواهد ادعای بسیجی بودن کند باید عدل، اخلاق، مروت و سخت‌کوشی را در راستای کسب دانایی، اتخاذ تدابیر پیچیده ، حفظ وحت ملی و جذب حداکثری و دفع حداقلی پیشه کند تا قادر باشد در صحنه‌های پیچیده ، پیچیده نیز عمل کند.

وی با اعلام اینکه به بسیجی بودن به مفهوم پیش‌بردن و سرافراشتگی ملت ایران، افتخار می‌کنم، اظهار داشت: ما به تمام ملت ایران اشتیاق داریم چراکه معتقدیم بسیج مجسمه اخلاق و مهربانی است که همه را به خود جذب می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم شستن سینه‌ها از کینه تأکید و اظهار امیدواری کرد شاهد سرافرازی و شکوفایی بیشتر ایران باشیم.

کد خبر 240300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز