گروه اجتماعی: همایش بین‌المللی کاهش استفاده از مجازات زندان به منظور بررسی تازه‌ترین راهکارهای کاهش جمعیت کیفری در کشور، مجازات‌های جایگزین زندان و عوارض پیدا و پنهان زندان‌گرایی، ٢٣ و ٢٤خرداد ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سازمان زندان‌ها، پرویز افشار معاون سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در این باره گفت: افزایش جمعیت کیفری و تراکم در زندان‌های کشور، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان قضایی و متولیان زندانبانی است. 

ناظر علمی همایش بین‌المللی کاهش استفاده از مجازات زندان اضافه کرد: افزایش جمعیت کیفری همواره موجب به چالش کشیدن استانداردهای بین‌المللی در مورد زندان شده و اثرات سوئی بر اصلاح و تربیت مددجویان دارد.

عضو ستاد برگزاری همایش بین‌المللی کاهش استفاده از مجازات زندان همچنین با تاکید بر این که استفاده افراطی از مجازات حبس، اثرات نامطلوبی بر خانواده زندانی‌ها می‌گذارد، تصریح کرد: بر همین اساس در مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام، صراحتاً کاهش جمعیت کیفری کشور، به عنوان یکی از وظایف قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

کد خبر 24003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز