مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اعلام کرد: تأخیر خودروسازان در تولید خودروهای گازسوز ارتباطی با شرکت بهینه‌سازی ندارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، این شرکت با وجود آن که در سال 1385 تعهدی جهت تأمین مخازن و قطعات سیستم CNG برای خودرو سازها نداشته اما جهت کمک به تولید خودروهای دوگانه سوز تعداد قابل توجهی مخازن CNG از منابع خارجی و سازندگان داخلی را در سال گذشته به خودروسازان تحویل داده است.

بر اساس این گزارش، شرکت  مذکور بر اساس لیست اعلامی خودروهای گازسوز تولیدی در شرکت ایران خودرو که توسط وزارت صنایع و معادن تأیید شده، کلیه یارانه‌های مصوب را به طور کامل به آنها پرداخت کرده و ادعای عدم پرداخت یارانه‌های مصوب صحت ندارد.

بنابراین گزارش با ابلاغ تکلیفی آیین نامه اجرایی تبصره 13 قانون بودجه سال 1385 کل کشور مسئولیت تأمین قطعات سیستم گازسوز خودرو و از جمله مخازن CNG جهت تولید 280 هزار خودروی دوگانه سوز کارخانه ای که بخش عمده آن جهت جایگزینی خودروهای فرسوده است به عهده شرکت‌های خودرو ساز و وزارت صنایع بوده و شرکت بهینه سازی هیچ‌گونه مسئولیتی جهت تأمین مخازن و قطعات سیستم CNG برای ارائه به خودرو‌سازها نداشته است.

گفتنی است شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در راستای سیاست‌های کلان دولت جهت کنترل روند فزاینده مصرف سوخت‌های فسیلی مایع و به ویژه بنزین، ضمن دوگانه سوز کردن خودروهای در حال تردد کشور قراردادهایی نیز با خودرو‌سازان برای تولید انبوه خودروهای دوگانه سوز کارخانه ای منعقد کرده و مساعدت‌های لازم جهت تولید خودروها و ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم در چارچوب قوانین جاری با آن شرکت‌ها را انجام داده است.

کد خبر 23996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز