همشهری آنلاین: لیونل مسی برای سومین بار کفش طلایی را به عنوان بهترین گلزن اروپا دریافت کرد. او در فصل ۲۰۱۲/۲۰۱۳ با زدن ۴۶ گل گوی سبقت را از رقیبان از جمله رونالدو ربوده بود.

L.Messi

لیونل مسی، ستاره‌ بی‌چون و چرای تیم بارسلونا و تیم ملی آرژانتین که بسیاری از کارشناسان او را بهترین فوتبالیست جهان می‌دانند، با زدن ۴۶ گل در فصل ۲۰۱۲/۲۰۱۳ جایزه کفش طلایی را به عنوان بهترین گلزن اروپا دریافت کرد. او در واپسین هفته‌های سال جاری میلادی به علت مصدومیت از صحنه‌ رقابت‌ها به دور است و دریافت این جایزه شاید درد غیاب در میدان را کمی تسکین دهد.

به گزارش دویچه‌وله، این سومین بار است که مسی موفق به کسب کفش طلایی به عنوان بهترین گلزن اروپا شده است، و این نخستین باری است که یک فوتبالیست به این موفقیت دست یافته است. وی در هنگام دریافت این جایزه از هم‌تیمی‌های خود قدردانی کرد و گفت: «این، جایزه‌ای زیباست که در اصل به کل تیم ما (بارسلونا) تعلق دارد.»

کارشناسان مسی را یکی از استثنایی‌ترین پدیده‌های تاریخ فوتبال می‌دانند. بسیاری او را با مارادونای بزرگ مقایسه می‌کنند. خود مسی معمولا در واکنش به چنین مقایسه‌هایی از شرم سرخ می‌شود و می‌گوید: «برای رسیدن به سطح مارادونا، هنوز باید خیلی زحمت بکشم.» ولی مسی در ۱۸ آوریل سال ۲۰۰۷ در بازی بارسلونا مقابل ختافه گل حیرت‌انگیزی به ثمر رساند که پیش از او تنها مارادونا به این شکل گل زده بود.

ولی عجیب‌ترین توصیف درباره‌ لیونل مسی، از زبان هریستو استویچکوف، هافبک نامدار بلغاری شنیده شده است که خود نیز هفت سال برای بارسلونا توپ زده و در سال ۱۹۹۴ به عنوان بهترین بازیکن سال اروپا انتخاب شده بود. استویچکوف در پاسخ به این که چه راهکاری برای مهار مسی وجود دارد، گفته است: «مسی را فقط با مسلسل می‌توان از کار انداخت!»

کد خبر 239770
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز