گروه حوادث: چند قطره خون روی یخچال خانه، سرنخی برای کشف راز جنایت بود.

4آبان‌ماه آتش‌نشانان در جریان آتش‌سوزی در آپارتمانی در پیشوای ورامین قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. آنها بعد از مهار آتش با جسد سوخته مرد جوانی روبه‌رو شدند و موضوع را به پلیس اطلاع دادند. با حضور مأموران پلیس آگاهی شهرستان پیشوا در محل، تحقیقات آغاز شد. در بررسی‌ها مشخص شد که قربانی مرد سابقه‌داری بود که پیش از این به اتهام جرائم مختلف به زندان رفته بود. مأموران در تجسس‌های خود با لکه‌های خون روبه‌رو شدند که روی یخچال خانه بود. این سرنخ نشان می‌داد که در این محل احتمالا درگیری خونینی صورت گرفته است. در ادامه جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و از همان زمان تحقیقات برای افشای جنایت خاموش کلید خورد.

کارآگاهان در تحقیقات خود دریافتند که شب حادثه یکی از دوستان مقتول به نام مهدی میهمان خانه وی بوده است. اقدامات اطلاعاتی و پلیسی برای دستگیری وی آغاز شد تا اینکه کارآگاهان روز سه‌شنبه 28آبان‌ماه سال‌جاری او را در ورامین دستگیر کردند. این مرد در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست و گفت اطلاعی از ماجرای آتش‌سوزی و قتل ندارد. وی در حالی خود را بی‌گناه دانست که کارآگاهان دوست وی را در اقدامات پلیسی به اتهام کتمان جنایت بازداشت کردند که وی گفت: شب حادثه مهدی با لباس خونی به مقابل خانه‌ام آمد و از من خواست تا لباس در اختیارش قرار دهم. او که خیلی ترسیده بود به خانه‌ام آمد و آنجا بود که متوجه شدم دست به قتل زده است.

گفته‌های این مرد کافی بود تا متهم چاره‌ای جز اعتراف به جنایت نبیند. وی به مأموران گفت: شب حادثه به خانه مقتول رفته بودم. هردو مشغول مصرف مواد روانگردان شیشه بودیم که ناگهان با هم درگیر شدیم. من نیز عصبانی شدم و تحت‌تأثیر توهمات شیشه‌ای با چاقو وی را به قتل رساندم. وی ادامه داد: بعد از قتل تصمیم گرفتم جسد او را داخل ماشینم بگذارم تا آن را در بیابان‌های اطراف رها کنم اما او وزنش سنگین‌تر از من بود برای همین نتوانستم او را به بیرون از خانه ببرم.

متهم در ادامه گفت: در این فکر بودم که جسد را پنهان کنم که یکدفعه چشمم به ظرف بنزینی که گوشه خانه بود افتاد، بنزین را در خانه ریختم و با فندک آنجا را به آتش کشیدم تا با صحنه‌سازی‌ مرگ او را سوختگی نشان دهم اما لو رفتم.سرهنگ سلمان آدینه‌وند، فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا با اعلام این خبر به همشهری گفت: متهم بعد از اعتراف به جنایت در اختیار مأموران پلیس آگاهی پیشوا قرار گرفت و تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 239663
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز