گروه حوادث: پسر۱۸ساله بعد از آزادی از زندان با ۲نفر از بچه‌محل‌هایش باند سرقت تشکیل داد تا دست به زورگیری‌های خشن بزند.

اعضای این گروه 2‌ماه قبل با شکایت پسر جوانی تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. شاکی به مأموران گفت: در حال عبور از یکی از خیابان‌های شمال غرب تهران بودم که 2جوان موتورسوار سد راهم شدند. آنها کم‌سن و سال بودند و یکی از آنها چاقویی از زیر پیراهنش درآورد و مرا تهدید به مرگ کرد. من هم از ترس جانم، پول و گوشی گران‌قیمتم را به آنها دادم و هر دو پا به فرار گذاشتند. با این شکایت، تیمی از مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی به دستور قاضی شاهنگیان، بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد سرقت‌های سریالی زورگیران موتورسوار در شمال غرب پایتخت ادامه دارد و افراد زیادی طعمه این باند 2نفره شده‌اند.

مهم‌ترین شگرد این باند برای سرقت، پرسیدن آدرس بود. آنها با این شگرد به سراغ طعمه هایشان می رفتند و با تهدید چاقو از آنها زورگیری می‌کردند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که متهمان نه‌تنها با شیوه پرسیدن آدرس، ‌بلکه به بهانه پرسیدن ساعت یا گفتن این جمله که «ممکن است برای چند لحظه موبایلتان را در اختیارمان قرار دهید تا تماس فوری بگیریم»، نیز دست به سرقت می‌زدند.

درادامه سارق اصلی شناسایی شد و بررسی‌ها نشان می‌داد که این پسر جوان به‌رغم سن و سال کمی که دارد پیش از این نیز به اتهام زورگیری با این شیوه دستگیر و راهی زندان شده است. وی تنها 3‌ماه بود که با سپردن قرار وثیقه از زندان آزادشده و در این مدت با تشکیل باند باز هم دست به زورگیری می‌زد. با این اطلاعات او و همدستانش به دام پلیس افتادند و در بازجویی ها مدعی شدند که برای خوشگذرانی، تفریح و خرید لباس‌های مارک‌دار دست به سرقت می‌زدند.قاضی پرونده مجوز انتشار عکس زورگیران را در روزنامه صادر کرده و از شاکیان خواسته برای شکایت به پایگاه دوم آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 239833
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز