دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: «کهکشان من» تازه ترین مجموعه نقاشى هاى «بهنوش فروتن» عصر جمعه اول آذر در گالرى شکوه به تماشا در مى‌آید.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، این چهارمین نمایشگاه انفرادى این نقاش جوان است که تیر ماه امسال با حضور در دومین حراج تهران و فروش اثرش، سه برابر قیمت پایه (١٥ میلیون تومان) و نیز اردیبهشت ١٣٩١ با کسب رتبه پرفروش ترین هنرمند هفت نگاه پنجم (فروش ١٠ تابلو) موفقیت هاى چشمگیرى در بازار هنر را از آن خود نمود.

بهنوش فروتن در مجموعه نقاشى هاى تازه اش "کهکشان من" دنیاى تازه از فرم هاى انتزاعى را پیش روى مخاطب قرار مى‌دهد که شمارى از آنها در مرزى میان فیگوراتیو و مدرنیسم اکسپرسیونیستى در حرکتند.

عرفان و معنویت و نیز تلاش بشر براى نائل آمدن به منبع نور رازهایی است که کهکشان فروتن آنها را با دیدارکنندگانش در میان مى‌گذارد؛ آثارى که انسان را از جنین مادرى رصد مى‌کند و او را تا دالانى از نور همراهى مى‌کند.

حدود ٢٥ تابلوى بزرگ و کوچک فروتن در این نمایشگاه با تکنیک رنگ روغن و اکریلیک روى بوم در دو سال اخیر خلق شده اند؛ بوم هایى که در تونالیته هاى رنگى، زمینه تیره و سیاه دارند اما هر یک از آنها در مرکز ثقل شان شعاعى از نور را به مخاطب نوید مى‌دهند.

بهنوش فروتن متولد ١٣٥٦ تهران است که نقاشى را نزد استادان بزرگى فرا گرفته، او پیشتر آثارش دو بار در کانادا و چندین گالرى داخلى در قالب نمایش هاى انفرادى و گروهى ارائه شده است؛ اما عمده آشنایى رسانه هاى ایران با این بانوى هنرمند به واسطه موفقیت مجموعه نقاشى "درها " به ویژه درهاى خمین او در هفت نگاه پنجم و نیز فروش فوق العاده اثرى از مجموعه "درخت ها"ى وى در دومین حراج تهران است.

«کهکشان من» ساعت 16 جمعه اول آذر در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى پلاک ١٩ آغاز به کار مى‌کند.

این نمایشگاه تا 6 آذر ماه دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 4 تا 8 شب از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 239071
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز