همشهری آنلاین: نمایشگاه استاکیست‌های بین‌الملل با آثار هنرمندان ایران و پنج کشور و با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه ۲۴ آبان ماه در گالری دی گشایش یافت.

به گزارش همشهری آنلاین، علی مرادخانی در بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایش آثار هنرمندان پنج کشور در کنار آثار هنرمندان ایرانی توسط یک گالری مشخصه ممتاز این نمایشگاه است و اینکه گالری دی با رویکرد بین المللی آثار دیگر کشورها را در این نمایشگاه ارائه کرده قابل تحسین است.

مرادخانی با اشاره به نمایشگاه استاکیست ها گفت: آثار این نمایشگاه در کنار توجه به تکنیک های نقاشی به مضمون و محتوا نیز پرداخته اند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر نقش گالری ها در هنرهای تجسمی و اقتصاد هنر اظهار امیدواری کرد با حمایت دولت و نقش موثر بخش خصوصی زمینه هایی برای رونق اقتصاد هنر فراهم شود.

فریال سلحشور مدیر گالری دی نیز با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت و گو کرد و درباره فعالیت ها و نمایشگاههای گالری توضیح داد.

نمایشگاه استاکیست های بین الملل با آثار هنرمندان ایرانی و هنرمندان کشورهای آمریکا، انگلستان، ترکیه، اسپانیا، آفریقای جنوبی و پاکستان در گالری دی برگزار شده است و تا چهارم آذرماه این نمایشگاه ادامه دارد.

استاکیسم یک جنبش هنری بین المللی است که با هدف گسترش نقاشی فیگوراتیو در مقابل هنر مفهومی بنیان گذاشته شده و اولین گروه استاکیسم در لندن فعالیت خود را آغاز کرد.

گروه استاکیست های تهران نیز سال 1386 شکل گرفت و نخستین نمایشگاه استاکیستی در ایران سال 1389 در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

کد خبر 238844
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز