سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین نمایشگاه آثار وحید چمانی همچون ۷ سال گذشته با عنوان «اسید آمینه» از عصر جمعه اول آذر در گالرى نار به روی دیوار می‌رود.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه انفرادى جدید این نقاش جوان که تیر ماه امسال با حضور در دومین حراج تهران و فروش اثرش، به قیمت 22 میلیون تومان و پیشتر با رکوردزنی در کریستیز دوبی با فروش اثرش به قیمت 28 هزار دلار موفقیت هاى چشمگیرى در بازار هنر را از آن خود کرد در حالی در گالری نار برپا می‌شود که او به تازگی از نیویورک و پس از حضور در یک نمایشگاه گروهی بازگشته است.

وحید چمانی در نمایشگاه جدیدش، 8 اثر را به نمایش می‌گذارد که کوچک‌ترین اثر ابعادی برابر 40 در 50 و بزرگ‌ترین هم 2/5متر است.

قیمت آثار که همگی با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق شده اند نیز از 12 میلیون شروع شده و به 31 میلیون تومان می‌رسد.

چمانی، برگزیده هفتمین بی ینال نقاشی ایران و برگزیده نخستین دوره دوسالانه نقاشی دامون فر، این آثار را طی 3 سال اخیر به روی بوم آورده و به سیاق آثار گذشته اش به جهان هستی نگریسته است.

در نهایت چیزی که در آثار وی دیده می‌شود تضادی میان سنت و مدرنیته است.

تفاوت عمده آثاری که در نمایشگاه جدیدش پیش روی مخاطب قرار خواهد گرفت به نسبت آثار گذشته اش این است که در آثار جدید وی رنگ ها و در نهایت فضای آثار روشن تر شده است اما در نهایت مانند همیشه وی فضای نقاشی سنتی ایران را با تفکر مدرن در هم می‌آمیزد.

اسید آمینه ها نیز عنوانی کلی برای تمام آثار اوست که ارجاعی به مفهوم و معنای اسید آمینه دارد به این معنا که از آنجا که پیدایش موجودات زنده از اسید آمینه ها بوده او خلق آثارش و تجسم آنچه از ذهنش گذشته روی بوم را با این مفهوم پیوند می‌زند.

«اسید آمینه ها»، ساعت 16 جمعه اول آذر در گالرى نار واقع در ولیعصر، بین محمودیه و زعفرانیه پاساز رولکس، شماره 5 افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه تا 13 آذر ماه دایر خواهد بود.

کد خبر 239271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز