دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم (بوفه) مدارس با همکاری دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهایی شده و تا هفته آینده به مدارس سراسر کشور ابلاغ می شود.

 

به گزارش همشهری آنلاین، ˈمحمد چینیانˈ در این باره به ایرنا افزود: دستورالعمل بوفه مدارس همچون سال گذشته با تغییرات جزئی به مدارس ابلاغ خواهد شد و عمل به این دستورالعمل به عنوان یکی از موارد ارزیابی مدیران در چک لیست های ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مفاد دستورالعمل پایگاه‌های تغذیه مدارس، گفت: فضای فیزیکی، اقلام خوراکی و دارا بودن کارت صحت سلامت متصدیان بوفه‌های مدارس در این دستورالعمل مورد توجه است.

چینیان اضافه کرد: متصدی یا فروشنده بوفه‌های مدارس باید کارت صحت سلامت و معاینات پزشکی را از شبکه‌های بهداشتی و درمانی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اعتبار این کارت‌ها یک ساله است، افزود: چنانچه تاریخ اعتبار این کارت به پایان رسیده باشد، باید متصدیان بوفه نسبت به تمدید این کارت اقدام کنند.

چینیان اضافه کرد: همچنین متصدیان پایگاه‌های تغذیه مدارس باید دوره آموزش بهداشت محیط را سپری و گواهی آن را کسب و دستورالعمل مواد غذایی را حتما در این پایگاه ها نصب کنند.

کد خبر 239060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز