همشهری آنلاین: رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: عملیات سوسنگرد امید واهی محاصره اهواز را در دل دشمن به یاس بدل کرد.

محمد سدهی

به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار محمد سدهی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح طی سخنانی در همایش تحلیل عملیات آزادسازی سوسنگرد گفت: در عملیات سوسنگرد فقط دو تیپ از ارتش و نیروهای مردمی حضور داشتند در صورتی که دشمن با دو لشگر مجهز آمده بود و اگر بخواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم یک به هجده می شود و پیروزی در سوسنگرد امکان‌پذیر نبود مگر با اذن خداوند و وحدت و همدلی تمامی نیروهای عمل کننده.

وی با اشاره به اهمیت تقویم زمانی عملیات سوسنگرد افزود: شروع عملیات اول محرم بود و رژیم بعثی می خواست در روز عاشورا آبادان و سوسنگرد را به تصرف کامل خود در آورد و به نوعی حادثه کربلا را تداعی کند؛ اما شکست آنها در روز تاسوعا و در محور سوسنگرد از اهمیت بالایی برخوردار بود و امید واهی محاصره اهواز را در دل دشمن به یاس بدل کرد.

سردار سدهی در ادامه با اشاره به عملکرد گروهک های سیاسی در محور سوسنگرد افزود: گروهک های سیاسی در این زمان منشاء شکاف ها و اختلافات بودند. جریان خلق عرب جاسوسی، خراب کاری و ترور را در دستور کار خود قرار داده بود، جریان ملی گرایان یا لیبرال ها به جای اینکه به مقابله با دشمن و پیروزی فکر کنند به دنبال صلح تحمیلی و آتش بس بودند و می خواستند از این طریق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

وی همچنین با اشاره به عملکرد ضعیف صدا و سیما در آن برهه از زمان که مدیریت آن را قطب زاده برعهده داشت؛ تصریح کرد: در روز بیست و پنج آبان ماه 1359 رادیو و تلویزیون که باید در جهت تقویت بنیه روانی نیرو ها عمل کند بر عکس عمل نمود و با اعلام اشغال سوسنگرد توسط نیروهای بعثی موجب تضعیف توان و روحیه نیروهای خودی شد و تمام این حرکات در راستای خواسته های دشمن صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی سوسنگرد یک عملیات صرفا نظامی نبود بلکه برای نجات خوزستان، حفظ امنیت ملی و کیان جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت؛ خاطر نشان کرد: بحث عملیات سوسنگرد یک تاریخ مملو از افتخار است که با محوریت ارتش و همکاری و همدلی سپاه، بسیج مردمی، ژاندارمری و دیگر نیروهای داوطلب با موفقیت و سرافرازی به انجام رسید.

وی در پایان افزود: ما از عملیات سوسنگرد این درس را آموختیم که با وحدت، همدلی و انسجام می توان بر دشمن غلبه نمود حتی اگر از نظر استعداد نیرو و تجهیزات اندک باشیم.

کد خبر 239055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز