سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده سپاه کربلای مازندران به تقدیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در این استان لاله خیز اشاره کرد و گفت: برای ۹ هزار و ۲۰۰ شهید پرونده جمع آوری شد و علاوه بر چاپ ۷۰ جلد کتاب در این زمینه،۷۰ جلد دیگر نیز در دست چاپ است و ۳۰۰ ساعت فیلم و هزاران ساعت مصاحبه از خانواده شهدا تهیه کرده ایم.

محمدتقی شاهچراغی

به گزارش مهر، سردار محمدتقی شاهچراغی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه فوق العاده شورای شهر ساری با یادآوری رشادتهای لشکر ۲۵ کربلا در عملیات والفجر ۸ ، اظهارداشت : حضورگسترده مردم مازندران در صحنه دفاع مقدس حکایت از ادای دین آنها نسبت به انقلاب دارد و امروز باید به شاخص های توسعه استان بویژه مرکز آن توجه شود.

وی با تقدیر از تلاش های مدیریت شهری در تامین مطالبات شهروندان افزود : باورمان این است که اعضای شورا بسیجی هستند و شهردار بسیجی ساری را نیز از زمانی که در صدا و سیما مسئول بسیج مرکز بودند می شناسم.

سردار شاهچراغی تاکید کرد : یکی از مسایلی که باید درمرکز استان مورد توجه قرار گیرد بحث بهداشت و درمان است و سپاه به سهم خودسعی کرددر این بخش مثمر ثمر باشد.

وی به عملکرد درمانگاه انصار در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: این درمانگاه در طول سال ۹۱ تعداد ۴۵۳ هزار و ۶۱۱ نفر ورودی داشته که ۳۹۳ هزار نفر از آنها مردم عادی بودند و مابقی را دارندگان بیمه نیروهای مسلح تشکیل می داد.

وی با بیان این که دربیشترموارد خدمات رایگان ارایه می دهیم اعلام کرد : درحوزه بهداشت و درمان فقط درساری ۹ میلیارد تومان هزینه کردیم.

فرمانده سپاه مازندران یادآور شد : در بلوار پاسداران بیمارستان ۶۴ تختخوابی سپاه یک مرکز درمانی مجهز و مدرن با امکانات و شرایط مطلوب است که به بانوان بصورت مستقل و مجزا خدمات ارایه می کند و به نظر می رسد یک مرکز نمونه شناخته شود.

وی دربخش دیگری از سخنانش به خلاء های ورزشی ساری اشاره کرد واظهار داشت : مازندران علیرغم آن که در برخی رشته های ورزشی در سطح کشور سرآمد است ولی به جهت فضا و امکانات ورزشی آمار آن از میانگین کشوری پایین تر قرار دارد.

سردار شاهچراغی گفت:در این راستا توافقات لازم جهت استقرار ۱۷۰ سوله ی ۴۵۰ متر مربعی در سطح استان و ۲۲ سوله ۱۲۰۰ متر مربعی ۹ دی برای مرکز استان انجام شده است ضمناً به ازای هر سوله ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

وی تصریح کرد:برای ارایه اینگونه خدمات نیاز به بسترهایی داریم که فراهم سازی بخشی از آن بر عهده مدیریت شهری است.

فرمانده سپاه مازندران با اعلام این که سپاه در حوزه های فرهنگی ،ورزشی،اقتصادی و اجتماعی و عمرانی فعالیت های گسترده ای دارد،اضافه کرد:برای کمک به مناطق محروم دو هزار گروه دانشجویی به روستاها اعزام کردیم.

سردار شاهچراغی با بیان این که امسال بیش از چهار هزار یادواره شهدا در سطح استان برگزار می شود،خاطرنشان کرد: در اجلاس پایانی کنگره شهدا که ۱۲ دی ماه همزمان با سالروز شهادت امام هشتم(ع) در مصلای ساری برگزار می شود، دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری روسای محترم قوای مقننه و قضاییه نیز دعوت است.

وی یاد آور شد: برای برپایی کنگره 2.5 میلیارد تومان از منابع داخلی سپاه استان هزینه شد و شهید سید طاهره هاشمی از آمل که قلم خوبی داشت به عنوان شهیده شاخص کشور معرفی شد.

گفتنی در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر نکاتی را پیرامون تدبیر و ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری برای بکارگیری ظرفیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دربخش های مختلف بویژه در حوزه بهداشت و درمان پس از دفاع مقدس و ضرورت همکاری سپاه و مدیریت شهری یاد آور شدند.

آنها ضمن اشاره به نقش آفرینی مازندرانی ها در آزادسازی سوسنگرد بویژه نقش فرماندهی شهید بهرامی ضرورت استفاده از واژه های مقدسی چون هفت تپه و سوسنگرد در نامگذاری خیابان های مرکز استان را یاد آوری کردند.

اعضای شورای شهر ساری ضمن قدردانی از فرمانده سپاه مازندران که از هیچ تلاشی در جهت ارایه خدمات فرهنگی و درمانی و اجتماعی به مرکز استان دریغ نمی کنند بر وجود آمادگی در شورا برای تعامل و هماهنگی با سپاه جهت توسعه این خدمات تاکید کردند.

در این جلسه اعضای شورا همچنین بر لزوم تدوین برنامه ۱۰ ساله عمرانی،اجتماعی،ساماندهی یادواره های شهدا ،معرفی اسطوره ها،پیگیری روند فعالیت پارک موزه دفاع مقدس و مقابله با آسیب های اجتماعی و ناهنجاریها و آسییب های فرهنگی بویژه بر هدفمند سازی همکاری سپاه و مدیریت شهری تاکید کردند.

کد خبر 239373
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز