همزمان باآغاز هفته محیط زیست، رئیس ستاد توسعه پایدار شهر تهران، از افتتاح نخستین ساختمان سبز ایران در منطقه 10 تهران خبرداد و گفت: در این هفته 500 تاکسی گاز سوز به ناوگان حمل و نقل شهری تهران وارد خواهد شد.

به گزارش سما، محمد‌هادی حیدرزاده،  رئیس ستاد توسعه پایدار شهر تهران، با بیان اینکه ستاد برگزاری هفته محیط زیست با محوریت ستاد توسعه پایدار شهرداری تهران و با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت خدمات شهری، معاونت فرهنگی اجتماعی و معاونت فنی و عمرانی،هفته محیط زیست را برگزار می کنند، توسعه پایدار شهری با مشارکت نخبگان محیط زیست را شعار امسال درهفته محیط زیست عنوان کرد وگفت: فعالیت‌های این ستاد در حوزه‌های فنی، حمل و نقل و ترافیک وآموزشی و اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

وی با بیان فعالیت‌های بخش فنی در این هفته اظهار کرد: پاکسازی ولایروبی انهار و معابر،مرمت و پاکسازی انهار و معابر فرسوده، نصب دریچه‌های یکطرفه به مجاری فاضلاب، پاکسازی اماکن مخروبه متروکه توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل از جمله کارهای فنی در این بخش است.

حیدرزاده از ورود 500 تاکسی گازسوزدر بخش حمل و نقل شهری تهران خبرداد و افزود: از سوی معاونت حمل و نقل وترافیک استفاده ازلنت‌های بدون آزبست در اتوبوس‌ها اجرایی می شود و همچنین افتتاح یک ایستگاه متحرک و یک ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا در کنارایستگاه سنجش آلودگی صوتی نیز توسط شرکت کنترل کیفیت هوا، در این هفته انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز بزرگراه‌ها توسط سازمان پارکها در این هفته به طورجدی دنبال خواهد شد از خدمات ویژه پیک بادپا خبرداد و تصریح کرد: به منظور کاهش سفرهای درون شهری و آلودگی هوا در این هفته 15 شعبه پیک بادپا افتتاح می شود وبه همه کسانی که در یک روز برای بار دوم در این هفته از پیک بادپا استفاده کنند سرویس ویژه ای تعلق می گیرد.

مشاور شهردار در امور محیط زیست با اشاره به اینکه در این هفته عملیات اجرایی شهرک تالاب بهرام آغاز خواهد شد گفت: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با هدف ساماندهی مشاغل مزاحم درون شهری و انتقال آن به خارج از شهرعملیات اجرایی شهرک تالاب بهرام را آغاز خواهد کردو همچنین آغاز عملیات اجرایی خانه‌های بازیافت غرب، شرق و جنوب تهران نیز در این هفته به انجام می رسد.

وی افزود: با هدف استفاده بهینه انرژی در ساختمان‌ها در این هفته فاز اول عملیات اجرایی اولین ساختمان سبز ایران در منطقه 10 توسط سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به پایان می رسد.

حیدرزاده با بیان اینکه در هفته محیط زیست تعدادی از اتوبوس‌های گاز سوز جایگزین اتوبوس‌های قبلی می شوند، تلفیق نظام مدیریت محیط زیست ونظام مدیریت شهری را
عمده ترین فعالیت آموزشی شهرداری، در این هفته عنوان کرد و گفت: 20 خرداد ماه در تالار حجاب، پایان فاز اول استقرار مدیریت محیط زیست شهری و ایزو 14001 در شهرداری تهران برگزار می شود و همزمان با 21 خرداد ماه در تالار گفتگو، سینمای سبز تهران با هدف نشست نخبگان و فعالان محیط زیست تهران با شهردار تهران و بحث و تبادل نظر در زمینه اداره محیط زیست تهران انجام می شود.

وی در موردطرح جهادی همیاران محیط زیست در این هفته اظهار کرد: این طرح در چهار یگان پلیس هوای پاک،پلیس فضای سبز،پلیس انرژی و بازیافت توسط کودکان و نوجوانان در پارکها،پمپ بنزین‌ها ؛ مراکز معاینه فنی و منازل سطح شهر تهران، با هدف آموزش به شهروندان اجرا خواهد شد.

حیدرزاده با بیان فعالیت‌های فرهنگی در این هفته از برگزاری نمایشگاه عکس و کاریکاتور و نقاشی با موضوعات زیست محیطی در فرهنگسرای بهمن و پل موزه پونه خبرداد و افزود: مسابقه بهترین پیام کوتاه در زمینه توسعه پایدار شهری ونقش شهروندان با همکاری سامانه 137 در این هفته برگزار و به بهترین پیام جایزه ویژه ای اهدا می‌شود.

کد خبر 23849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز