همشهری آنلاین: کریستینا کرچنر رییس جمهوری آرژانتین که یک ماه پیش جراحی مغزی انجام داد با اجازه پزشکان می تواند از روز دوشنبه فعالیت خود را از سر گیرد.

کریستینا کرچنر رییس جمهوری آرژانتین

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه از بوئنوس آیرس گزارش داد که پزشکان یک ماه پیش لخته خونی را از مغز رییس جمهوری 60 ساله آرژانتین برداشته و یک ماه استراحت برای وی تجویز کردند.

آلفردو سکوکسیمارو سخنگوی دولت آرژانتین اعلام کرد که پزشکان پس از گرفتن یک رشته آزمایشات مغر و اعصاب از کرچنر به وی اجازه داند که وی مشغول کار شود.

پزشکان اعلام کرده اند که وی همچنان نمی تواند تا یکماه دیگر پرواز کند و لازم است که آزمایشهای قلبی برای تعیین توان انجام حجم کاری بر روی وی صورت گیرد.

گفته می شود که از زمان انجام عمل جراحی در 17 مهر ماه رییس جمهوری آرژانتین در لوس اولیووس اقامتگاه ریاست جمهوری در حومه پایتخت آرژانتین به استراحت مشغول بوده است.

کرچنر و همسرش که دوسال پیش فوت کرد 10 سالی است که در این کشور قدرت را در دست دارند و با اقدامات اقتصادی که انجام داده اند توانسته اند محبوبیتی بین مردم و طبقات کم درآمد و متوسط پیدا کنند.

گزارش خبرگزاری ها حاکیست که محبوبیت کرچنر اخیرا کاهش یافته اما حزب وی در انتخابات میاندوره ای مجلس عوام و سنا که اوایل آبان ماه انجام شد با اختلاف اندکی پیروز شد.

کد خبر 238339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز