همشهری آنلاین: شخصیت‌های عالی رتبه و چهره‌های سیاسی کشورمان ساعاتی پس از درگذشت یار صدیق امام (ره)، مجاهد نستوه، مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی، طی پیام‌هایی جداگانه، فقدان این چهره‌ موثر در پیروزی انقلاب اسلامی را محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، حزب مؤتلفه اسلامی و خانواده آن مرحوم تسلیت گفتند.

به گزارش همشهری آنلاین، بخش‌هایی از پیام‌های تسلیت شخصیت‌های عالی رتبه و چهره‌های سیاسی و همچنین برخی احزاب و تشکل‌های سیاسی کشورمان که در پی درگذشت حبیب‌الله عسگر اولادی صادر شده است در جدول آمده است:

شخصیت / تشکیلات

توصیفات درباره مرحوم حبیب‌الله عسگر اولادی

آیت‌الله مهدوی‌ کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری
و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز

  • ارتحال صدیق دیرین، مجاهد نستوه، مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی از پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) و از خادمان مخلص اسلام که عمر شریف خود را در خدمت به آرمان‌های امام، انقلاب و رهبری سپری نمود، موجب تاسف شدید گردید. آن فقید سعید از رجال صادق الوعد و از مصادیق بارز آیه شریفه «رجال صدقوا ما عاهدوا‌الله علیه» بود که در عرصه‌های گوناگون در مسیر ولایت و پشتیبان مخلص مبارزان و محرومان بود و در نخستین روز ماه محرم‌الحرام به کاروان حسینی(ع) پیوست و به دیدار مولایش حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) شتافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران

 

  • درگذشت یار دیرین امام و سرباز فداکار نهضت اسلامی، حاج حبیب‌الله عسگر اولادی، همه علاقمندان انقلاب اسلامی و یاران امام را اندوهگین کرد. این انقلابی دین باور که از نخستین روزهای شکل‌گیری نهضت اسلامی با مجاهدت و تحمل زندان‌های طولانی و فشارهای گوناگون، عمر پربار خود را در مسیر دفاع از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران صرف نمود، در سال‌های پس از انقلاب با تأکید بر مشی انقلابی و اعتدالی و تلاش در حفظ و صیانت از ارزش‌های نظام و ایجاد الفت و وفاق در میان گروه‌های سیاسی در اذهان ملت شریف، کارنامه‌ای درخشان از خود به یادگار گذاشت.
  •  آنچه این شخصیت مؤدب و متواضع بویژه در یک سال اخیر پی می‌گرفت، رویکرد اعتدالی و جلوگیری از تعمیق فاصله‌ها و دوری گزیدن از خشونت و تندروی بود که باید با تلاش‌های صمیمانه دوستداران او و همه مردم اخلاق‌مدار با جدیت دنبال شود.

علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی

 

  • مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی از مجاهدان خستگی ناپذیر و از چهره‌های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بودند که سابقه بیش از پنجاه سال مبارزه حکایت از اراده قوی و اعتقاد ژرف ایشان به استقرار نظام جمهوری اسلامی بود. آن مرحوم از بنیانگذاران هیات موتلفه اسلامی در پیش از انقلاب بودند که اقدامات ایشان و سایر دوستانش در موتلفه نقش زیادی در مبارزات علیه رژیم ستمشاهی داشت.
  • ایشان همچنین در وحدت بخشی نیروهای انقلاب نقش فراوانی داشته و پس از پیروزی انقلاب نیز در سنگرهای متعدد از جمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی، تصدی وزارت در دولت‌های مختلف، تاسیس کمیته امداد حضرت امام و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم حضرت امام - رحمته الله علیه - و مقام معظم رهبری خدمات فراوانی را به نظام عرضه داشتند.
  • این چهره سیاسی و مذهبی همواره در راه خدمت به مردم از هیچ سعی و کوششی فروگذار نکردند و با اتخاذ مواضع صریح و روشن از ارزشهای نظام و انقلاب دفاع کردند و تا آخرین لحظات عمر خویش در خدمت به مردم و به ویژه محرومان و مستضعفان بودند.

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی
رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا

 

  • با کمال تاثر و تأسف اطلاع یافتیم که یار دیرین امام (ره) و انقلاب مرحوم آقای حاج حبیب‌الله عسکراولادی بعد از عمری مجاهدت مخلصانه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دعوت حق را لبیک گفتند. اینجانب این مصیبت وارده را به خانواده مکرم ایشان و دوستان و همرزمان بویژه خدمتگذاران در کمیته امداد امام خمینی(ره) تسلیت عرض نموده، علو درجات را برای آن مرحوم از خداوند منان خواستارم.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشور

  • درگذشت مرحوم مغفور حاج حبیب الله عسکر اولادی که عمر خود را وقف اسلام و انقلاب اسلامی کرد، موجب تاثر شد. اینجانب این ضایعه را به محضر ملت عزیز، رهبر معظم انقلاب و بیت شریف آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نوه امام راحل (ره)

 

  • درگذشت یار دیرین و فداکار امام خمینی و مجاهد خستگی ناپذیر سال‌های سخت مبارزه؛ مرحوم حاج حبیب‌الله عسگر اولادی، ضایعه‌ای در میان یاران و یاوران حضرت امام است. آن مرحوم بی‌شک از خالص‌ترین مبارزین با رژیم ستم‌شاهی و از امین‌ترین عاشقان امام بود. دل بی‌کینه، وسعت نظر، سماحت و بزرگواری و پاک دستی و صداقت، همه و همه در وجود مرحوم عسگراولادی به وضوح دیده می‌شد.
  • نام عسگر اولادی از این پس نیز یادآور مبارزه و جهاد در روزهای سخت و بیانگر متانت و تدبیر در روزهای آزمایش و منادی امداد به نیازمندان و زجر کشیدگان در تمامی روزهای زندگی خواهد بود‌.

علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل
و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

  • رحلت حاج حبیب‌الله عسکراولادی، همراه فداکار و همیشگی حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و انقلاب، موجب تأسف و غم و اندوه همه یاران و علاقمندان انقلاب شد. ایشان که نام خود را با سال‌های طولانی مبارزه، تلاش و تحمل فشارهای فراوان مجاهدت، مزیّن نموده، سردمدار صیانت از ارزش‌های نظام و رهبری بوده و هماره خود را به عنوان شخصیتی اخلاقی و حافظ منافع نظام در اذهان ملت ایران ثبت و سابقه‌ای درخشان از خود بر جای گذارد.

 

​ غلامعلی حداد عادل
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی

 

  • درگذشت شادروان جناب آقای حبیب الله عسگراولادی مایه تأسف و تأثر گردید. آن بزرگوار با کارنامه درخشان در مبارزه با حکومت ستمشاهی و تحمل سال‌ها زندان و کارنامه‌ای درخشان‌تر در خدمات سیاسی و مردمی به جمهوری اسلامی ایران، به ملاقات خداوند رفت. فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی برای این یار دیرین و امین امام راحل و مقام معظم رهبری طلب علو درجات می‌کند و درگذشت او را به همرزمان و دوستان و بازماندگان محترمش و نیز به یاران و همراهان وی در حزب مؤتلفه اسلامی تسلیت می‌گوید.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی
و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین

 

  • درگذشت یار دیرین انقلاب ،  امام و رهبری و استاد قرآن حاج حبیب‌الله عسگر اولادی خاطر دوست داران انقلاب را اندوهگین کرد. این مرد بزرگ، عمر پربار خود را در مسیر دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب صرف نمود و همواره با تلاش در حفظ و صیانت از ارزش‌های نظام و ایجاد الفت و وفاق در میان گروه‌های سیاسی، نامی نیک از خود به جای گذاشت.

محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

  • آقای حبیب الله عسگراولادی انسان بزرگوار و والامنشی که با اندیشه بلند و ایمان استوار و تجربه گران‌سنگ در عرصه سیاست یکی از یاران فعال و باوفای نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئولیت‌های خطیر در دوره‌های مختلف بود.ایشان  صدق گفتار و انصاف و حق گویی را در طول عمر شریف خود به معنای واقعی کلمه در عرصه سیاست  نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری

 

  • اولین روز محرم‌الحرام جناب حاج حبیب‌الله عسگر اولادی به لقاءالله پیوست. به راستی او مرد مجاهدی بود که از دیرباز جزء یاران وفادار حضرت امام (اعلی‌ الله‌ مقامه) بود. امید دارم که با اولیاء معصومین (علیهم‌ السلام) محشور بوده و خداوند متعال به بازماندگانش صبر و اجر عطا فرماید.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی
و رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت

 

  • درگذشت یار وفادار انقلاب، امام (ره) و رهبری، مرحوم آقای حبیب‌الله عسکراولادی موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانب گردید. یاد خدمات مخلصانه‌ آن مرحوم به انقلاب در سال‌های دوران سخت مبارزه و در دوران پیروزی انقلاب تاکنون، هرگز فراموش نخواهد شد و در بارگاه الهی موجب رحمت و مغفرت حضرت حق خواهد بود. اینجانب رحلت آن فقید سعید را به محضر رهبر معظم انقلاب، بیت محترم و فرزندان گرامی آن مرحوم و به خانواده‌های عزادار صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال اجر و صبر برای آنان مسئلت می‌نمایم.

شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی

  • حبیب‌الله عسکراولادی  که از السابقون نهضت خمینی کبیر بود قبل از انقلاب اسلامی سال‌ها در زندان رژیم ستمشاهی به سر برد و در سال‌های پس از انقلاب نماینده ولی فقیه در کمیته امداد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری، رئیس هیات منصفه مطبوعات و عضو هیات مدیره بنیاد مستضعفان بوده است. مشی اعتدالی و همراهی با مردم از ویژگی های بارز این پیشکسوت انقلاب اسلامی بود.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

  • مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی به واقع یکی از سابقون انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که مجاهدت های ایشان، علیه رژیم طاغوت و تلاش های شبانه روزی وی از ابتدای انقلاب اسلامی تا آخرین روزهای حیاتشان، عزت و افتخار این ملت را فزونی بخشید و آنگونه که امام راحل در وصف آن فقید سعید فرمودند ایشان «شخص صالح و کارآمد متدینی» بود که خود را وقف انقلاب و محرومین و مستضعفین کرده بودند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

  • درگذشت شادروان مرحوم آقای حبیب‌الله عسگراولادی باعث تألم خاطر گردید. مبارزی که با ایمان به حقانیت مبارزه امام(ره) و روحانیت علیه استبداد و استعمار، 13 سال زندان و شکنجه را تحمل و پس از انقلاب اسلامی در دولت‌های مختلف و مسئولیت‌های متعدد به مردم و نظام خدمت کرد. ایشان علاوه بر همسنگری دوران مبارزه و همراهی پس از پیروزی، در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم از جمله همکاران خوب و فعال در جلسات بود. مصیبت فقدان این مسئول منصف و دلسوز را به خانواده محترم عسگراولادی، خانواده کمیته امداد امام(ره) و دوستان سالهای مبارزه و زندان تسلیت می‌گویم و علوّ درجاتش را از درگاه الهی مسألت می‌‌نمایم.

آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه

 

  • خبر درگذشت مرحوم آقای حاج حبیب الله عسگراولادی از پیشکسوتان عرصه جهاد و مبارزه با نظام ستم‌شاهی که خدمات ارزنده و ماندگاری را نیز پس از انقلاب اسلامی از خود به جای گذاشتند، موجب تأثر و تألم اینجانب گردید. ضایعه درگذشت این اسوه مبارزه و جهاد را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ، خاندان محترم و همرزمان ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم آرزوی علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.
کد خبر 237749
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز