جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درحالی از کاهش ۲۰درصدی بودجه مرزبانی و رسیدن آن به رقم ۸۰ میلیارد ریال در سال۹۲ خبرداده که با توجه به تهدیدات بالقوه و بالفعلی که مرزهای کشورمان با آن روبه‌روست و نیز ضرورت انجام اقدامات کنترلی و انسدادی در مرزها به رقمی چندین برابر بودجه کنونی نیاز است.

مرز بانی

به گزارش ایسنا، 100میلیارد تومان رقم بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی برای کل مرز‌های کشور در سال91 بود؛ رقمی که گرچه محمود احمدی‌نژاد در سال آخر دولتش با تأکید به معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری وقت خواستار تسریع در واگذاری آن شده بود، اما تا پایان عمر دولت دهم در مرداد‌ماه سال92 به مرزبانی پرداخت نشد. سردار حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی ناجا در دیدار با نمایندگان شهرهای مختلف مرزی در مجلس شورای اسلامی اعتبارات تخصیص یافته برای مرز را به نسبت اقداماتی که در آن انجام می‌شود کم ‌ارزیابی کرد و گفت:

متأسفانه این اعتبارات در سال‌جاری تاکنون نیز به مرزبانی تعلق نگرفته است. وی همچنین در اواخر آبان‌ماه پارسال‌ در گفت‌وگویی رقم تصویب شده برای مرزبانی را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه اعتبارات مرزی در سال‌های اخیر روند نزولی داشته به اختصاص بودجه100 میلیارد تومانی برای کل مرز‌های کشور در سال91 اشاره کرد و افزود: این رقم در حالی است که 5سال پیش نیز اعتبار مرزی، همین مبلغ بود اما به لحاظ ارزش این رقم یک‌ سوم‌ 5سال پیش است.

سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده ناجا نیز در آذرماه سال91 بودجه اختصاص یافته برای انسداد مرزها را ناکافی دانست و افزود: طی 3سال‌گذشته 3هزارمیلیارد تومان برای انسداد مرزها پیش‌بینی شده بود که در سال89، 120میلیارد تومان، سال90، 80میلیارد تومان و در سال91 بودجه کمتری نسبت به سال گذشته اختصاص یافته است که کافی نیست. رادان در 14 آذرماه91 با بیان اینکه پیش‌بینی اعتبار برای انسداد و کنترل مرزها مبلغی در حدود 3هزار میلیارد تومان است، گفت: تأمین امنیت مرزها یکی از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی است و درصورت تأمین اعتبار 3هزار میلیارد تومانی اعتقاد داریم با این رقم می‌توان در 3سال تمامی مرزها را در حد قابل‌قبول تحت‌کنترل درآورد.

کد خبر 237149
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز