یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه حوادث: مرد شیشه‌ای که به‌خاطر سرقت مشتی طلا دست به قتل زن تنها زده بود بعد از گذشت ۸‌ماه، دستگیر شد.

ساعت 21:30 بیست‌وچهارم اسفند‌ سال گذشته مأموران در جریان قتل یک زن در خانه‌اش در شرق تهران قرار گرفتند و راهی آنجاشدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که قربانی، زن 30ساله‌ای است که با ضربات چاقو به قتل رسیده است. این در حالی بود که آثار درگیری نیز در خانه به چشم می‌خورد. مأموران در نخستین مرحله به تحقیق از صاحبخانه مقتول که موضوع جنایت را به پلیس اطلاع داده بود پرداختند. وی به مأموران گفت:

مقتول مستأجرم بود و چند روز قبل اعلام کرد که قصد اسباب‌کشی دارد. من هم برای تسویه‌حساب و برگرداندن پول ودیعه به مقابل خانه اش رفتم اما هرچه در زدم کسی دررا بازنکرد. جالب این بود که از داخل خانه صدای ضبط می‌آمد اما با وجود این کسی در را باز نکرد. من نیز با شماره تماس‌هایی که داخل قولنامه نوشته بود توانستم با خانواده قربانی تماس بگیرم که بعد از تماس، شوهر خواهر مقتول با کلید دومی که در اختیار داشت به آپارتمان خواهرزنش آمد و بعد از ورود به خانه با جسد زن تنها روبه‌رو شدیم.

بعد از اظهارات صاحبخانه مقتول، مأموران به بررسی خانه پرداختند و متوجه شدند که جنایت با انگیزه سرقت رخ داده است چراکه کیف دستی قربانی به همراه طلا و جواهراتش سرقت شده بود. از سوی دیگر با توجه به اینکه هیچ‌گونه آثاری مبنی برتخریب قفل در خانه نبود فرضیه جنایت توسط یک آشنا که به‌راحتی توانسته بود وارد قتلگاه شود قوت گرفت. کارآگاهان در مرحله بعد به تحقیقات محلی دست زدند و اطلاع پیدا کردند که آخرین بار راننده یک دستگاه خودروی پژو 206صندوقدار هنگام خروج از ساختمان دیده شده است .

صاحب خودرو شناسایی شد. این پسر جوان در تحقیقات خود را بی‌گناه دانست اما وقتی یکی از مدارک شناسایی مقتول در مخفیگاهش کشف شد چاره‌ای جز اقرار ندید. عامل جنایت گفت: اواخر سال گذشته بود که به بنگاه املاکی در شرق تهران رفتم و آنجا بود که برای نخستین‌بار مقتول را دیدم. وی به بنگاه آمده بود تا خانه‌ای اجاره کند. وقتی متوجه شدم که تنها زندگی می‌کند، مدعی شدم من راننده خودروی نیسان هستم و می‌توانم در اسباب‌کشی با قیمت مناسب به وی کمک کنم. تا اینکه روز حادثه به بهانه دیدن اسباب و اثاثیه خانه‌اش به آنجا رفتم و قصدم فقط سرقت بود.

وی افزود: روز حادثه با تهدید چاقو مقتول را ترساندم تا اموال قیمتی‌اش را سرقت کنم اما او شروع کرد به سرو صدا راه انداختن و از اهالی مجتمع کمک خواست. من هم مجبور شدم برای اینکه او را آرام کنم چند ضربه به وی بزنم. بعد از آن هم کیف دستی مقتول را سرقت کردم و پا به فرار گذاشتم. سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: متهم این پرونده اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه و حشیش دارد. وی با قرار بازداشت موقت از سوی قاضی پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

کد خبر 236563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز