همشهری آنلاین: گزارشی جدید درباره آمار مرگ‌و‌میر ناشی از حوادث تیراندازی در آمریکا نشان می‌دهد سالانه ۵۰۰ کودک و نوجوان در این کشور جان خود را در اثر جراحات ناشی از شلیک گلوله از دست می‌دهند،‌ آماری که طی یک دهه ۶۰ درصد افزایش داشته‌است.

اسلحه

براساس گزارش NBC، در این گزارش که توسط گروهی از پزشکان کودک در بوستون آمریکا تهیه شده و در آکادمی پزشکان کودک آمریکا ارائه شده آمده است که سالانه هفت هزار و 500 کودک در اثر جراحات ناشی از گلوله در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند،‌آماری که از سال 1997 تا 2009 با  افزایشی 80 درصدی مواجه شده‌است.

براساس آمار ثبت شده در بیمارستان‌ها هشت جراحت از هر 10 جراحت در اثر شلیک تفنگ‌های دستی و کوچک ایجاد شده‌اند. به گفته این پزشکان مذاکرات ملی درباره تفنگ‌ها باید به سوی خطر ناشی از تفنگ‌های کوچک و دستی معطوف شود نه تفنگ‌های ارتشی و نیمه اتوماتیک که تعداد بسیار محدودی از آنها در دسترس قرار دارند.

براساس این گزارش جدید در حقیقت تفنگ‌های دستی عامل اصلی اکثریت جراحت‌های ناشی از شلیک گلوله هستند و این تعداد طی یک دهه گذشته افزایش قابل توجهی یافته‌است. در عین حال پزشکان معتقدند درصد مجروح شدن کودکان در خانه‌هایی که ساکنان آن مالک تفنگ‌های دستی هستند نسبت به سایرین بسیار بالاتر است.

در میان خانواده‌هایی که صاحب فرزند هستند، میزان مالکیت اسلحه از 10 درصد در نیوجرسی تا 62 درصد در مونتانا متغییر است. پزشکان این آمار را با کمک گرفتن از داده‌های ثبت شده از 36 میلیون کودک بستری شده در بیمارستان‌های آمریکا در دوره زمانی 1997 تا 2009 به دست آورده‌آند.

طی این دوره زمانی، آمار بستری شدن کودکان و نوجوانان زیر 20 سال که دچار جراحت ناشی از شلیک گلوله شده بودند از چهار هزار و 270 به هفت هزار و 730 نفر رسیده‌است و همچنین مرگ ناشی از این جراحت‌ها نیز از 317 نفر در سال 1997 به 503 نفر در سال 2009 رسیده است. در میان کشته‌شدگان این حوادث، کودکانی مانند ویل مک‌آنوآل 3 ساله نیز وجود دارند که در 21 جولای 2009 تفنگ پدرش را در زیر تخت اتاق پدر و مادرش یافته و به صورت اتفاقی به صورت خود شلیک کرد و جانش را از دست داد.

کد خبر 236491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز