مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

مقامات آژانس فضایی آمریکا اعلام کردند: شاتل فضایی آتلانتیس با سه ماه تأخیر، هفته آینده به فضا پرتاب می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، شاتل فضایی آتلانتیس اولین شاتلی است که در سال 2007 آژانس فضایی آمریکا «ناسا» به فضا می‌فرستد.

شاتل فضایی آتلانتیس در ساعت 7:38 به وقت محلی در روز 8 ژوئن (18 خرداد) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب می‌شود.

بنا بر این گزارش، شاتل فضایی آتلانتیس قرار بود سه ماه قبل پرتاب شود. این شاتل در حالی که در تاریخ 14 اسفند 85 (15 مارس) به همراه 6 فضانورد در سکوی پرتاب آماده بود اما توفان ناگهانی و صدمه‌ای که به مخزن سوخت آن وارد کرد، این پرتاب را به تأخیر انداخت.

بر اساس این گزارش، در اکتبر سال 2003 فوم مخزن سوخت شاتل کلمبیا در هنگام پرتاب جدا شد و این مسئله باعث شکست این مأموریت و کشته‌شدن هفت سرنشین آن در فضا شد.

مأموریت شاتل فضایی آتلانتیس برای تکمیل ساخت ایستگاه بین‌المللی فضا انجام می‌شود و ناسا اعلام کرده تا پایان سال 2010 برای کامل شدن ایستگاه بین‌المللی فضا که تنها آزمایشگاه فضایی در مدار زمین خواهد بود، 13 شاتل دیگر باید با این ایستگاه سفر کنند.

ناسا قصد دارد تا پایان سال 2007 چهار شاتل برای تکمیل ساخت ایستگاه فضایی به فضا بفرستد.

بر اساس برنامه از پیش تعیین شده قرار است شاتل فضایی «آتلانتیس» در 8 ژوئن (18 خرداد)، شاتل فضایی «Endeavour» در تاریخ 9 آگوست (18 مرداد)، شاتل فضایی «دیسکاوری» در تاریخ 20 اکتبر (28 مهر) و شاتل فضایی «آتلانتیس» در 6 دسامبر (15 آذر) به ایستگاه بین‌المللی فضا سفر کنند.

کد خبر 23644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز