همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ویژگی‌های نظام آموزش و تربیت نیروهای مسلح را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از دفتر ویژه رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سید‌حسن فیروز‌آبادی رئیس ستاد‌ کل نیروهای مسلح در همایش تریبیت و آموزش نیروهای مسلح، اظهار داشت: تحول واقعی نیروهای مسلح، در گرو تحول انقلابی آموزش و اجرای آن است و همانطور که رهبر عزیز فرموده‌اند تربیت و آموزش اولویت یک، فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح است.

وی افزود: توانمندی در تعلیم و تربیت انسانی مومن، متعهد به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ولایی، مردمی، بصیر، شجاع، شهادت‌طلب، متخصص، کارآمد، خلاق، منضبط و نقش‌آفرین در آمادگی دفاعی برای مقابله با تهدیدات به ویژه فرامنطقه‌ای و افزایش بازدارندگی و برتری علوم و فنون دفاعی _ امنیتی در سطح منطقه، چشم‌انداز آموزشی و تربیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در خصوص مهمترین ویژگی نظام آموزش و تربیت نیروهای مسلح گفت: برخورداری از نیروی انسانی کوشا و تلاشگر، علاقمند و دارای شم آموزشی، توام‌کننده علم و عمل دارای مهارت و دانش تخصصی لازم، دارای قابلیت اثر‌بخش، منسجم و روزآمد در طراحی، تدوین محتوا، برنامه‌ریزی، اجراء، ارزیابی و ارزشیابی، دارای جامعیت، هماهنگی، انعطاف‌پذیری و پویایی در ساختار اجرایی آموزش و ساختار سازمانی، دارای قابلیت تعامل و همکاری آموزشی پژوهشی کارا و اثربخش در بین سازمانهای نیروهای مسلح در سطح ملی و بین‌المللی با سامانه اطلاع‌رسانی مناسب در ایجاد تعامل، همکاری و تبادل اطلاعات با رعایت ملاحظات امنیتی، از جمله ویژگی‌های نظام آموزش و تربیت نیروهای مسلح است.

سرلشکر فیروزآبادی خاطرنشان کرد: نظام آموزش و تربیت نیروهای مسلح دارای قابلیت لازم برای پشتیبانی و توسعه پژوهش‌ با رویکرد آموزش پژوهش محور در تحصیلات تکمیلی، توانا در توسعه یادگیری سازمانی در جهت بالندگی و دانائی محور شدن نیروهای مسلح، توانمند در استفاده بهینه از سامانه‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری و فکر‌افزار، دارای ساز و کار مناسب برای تحقیق، توسعه و بازنگری نظام آموزش و تربیت نیروهای مسلح، توانا در تولید علوم و فنون پیشرفته دفاعی و مورد‌نیاز به صورت بومی و کاربردی با تکیه بر تحقیقات و جنبش نرم‌افزاری، توانا در توسعه آموزش‌های مستمر و مداوم و ماموریت‌های ویژه (نظارت و برقراری و حفظ صلح) با تکیه بر تجربیات هشت سال دفاع مقدس، آموزه‌های عملیاتی و تجربیات آموزشی و توانا در ارائه آموزش نیروهای ذخیره و احتیاط، دفاع همگانی و پدافند غیرعامل و بسیج عمومی به اقشار جامعه است.

عضو شورای عالی امنیت ملی کشور، نقش فرماندهان در پیاده‌سازی نظام جامع تربیت و آموزش سازمان‌های نیروهای مسلح را مغز و قلب یا راس و مرکز دانست و برای رسیدن به برتری در علوم دفاعی، امنیتی در سطح منطقه در افق 1404 اظهار داشت: باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مدون داشته باشیم و مهمترین ارکان و حوزه‌های محوری در تربیت و آموزش عبارتند از اساتید و مربیان، فراگیران، محتوای تربیت و آموزش و محیط و فضای تربیتی و آموزشی.

فیروزآبادی تاکید کرد: فرمانده باید دانشگاه را بشناسد و به روز اداره کند. با اساتید مذاکره و مجالست داشته باشد. با دانشجویان مرتبط و مانوس باشد و مصاحبت کند، نیاز‌های دانشگاه، استاد و دانشجو را در اولویت قرار دهد و روی کار سوار باشد، فرمانده مثل معلم، ناظم و مطوف و معمار عمل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط نقش فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح اظهار داشت: رکن رکین ارکان اصلی تربیت و آموزش اساتید و مربیان می‌باشند که می‌توان گفت با داشتن اساتید و مربیان تزکیه شده و عالم دستیابی به سایر ارکان حوزه تربیت و آموزش بسیار تسهیل خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: بنابراین، فرماندهان بایستی نقش پررنگ‌تری در انتخاب و تربیت و آموزش اساتید و مربیان، گردش مشاغل آنان در صف و ستاد به منظور انتقال آخرین یافته‌ها از مراکز آموزش به یگان‌های عملیاتی و همچنین انتقال تجربیات یگان‌های عملیاتی به مراکز آموزشی، نیاز معنوی و مادی اساتید و مربیان و ... توجه ویژه داشته باشند.

در این همایش به بیش از 30 استاد برجسته مراکز آموزشی نیروهای مسلح به همراه همسرانشان لوح تقدیر و هدایایی از سوی سرلشکر سید‌حسن فیروز‌آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعطا شد.

کد خبر 236316
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز