همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حسین (ع) راهبرد بزرگ اسلام است. به خاطر اینکه ممتازترین ثواب، اجر و جایگاه را هم خداوند در قرآن به حسین (ع) می‌دهد و این خیلی مقام بالایی است.

فیروزآبادی

به گزارش دفتر ویژه رئیس کل نیروهای مسلح سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی در جلسه‌ای با حضور مقامات عالیرتبه نظامی کشور در دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان سخنانی به نقش راهبردی حرکت امام حسین علیه‌السلام پرداخت.

وی در این باره گفت: امام عزیز ما فرمود که عاشورا است که اسلام را زنده نگه داشته است، یعنی بقای اسلام، پایداری اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی ملت ما همه اینها از حسین (ع) است و در پیام‌های اولیاء حق، پیام حسین (ع) بی‌نظیر است و شاید از این رو است که ثواب زیارت امام حسین (ع)، ثواب زیارت خانه خدا محسوب می‌شود و با زیارت سایر ائمه (علیه‌السلام) متفاوت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: زیارت امام حسین (علیه‌السلام) زیارت پیامبر خدا محسوب می‌شود، یک رتبه‌ای نزدیک‌تر و آیه شریفه آخر سوره فجر که بسیار زیباست که بدانید بسم‌الله الرحمن الرحیم - والفجر - و لیال عشر. این ائمه (علیه‌السلام) از اولین تا‌ آخرین. والفجر یعنی امام مهدی (علیه‌السلام) که ظهروشان مثل طلوع فجر است در عالم که امام (ره) انقلاب ما را هم به این تشبیه کردند و فرمودند (انقلاب ما انفجار نور بود) این انتصاب به امام و لیال عشر ائمه ده‌گانه هستند.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: والشفع و الوتر حضرت علی (علیه‌السلام)، زوج ایشان یعنی حضرت فاطمه (سلام‌الله علیه) هستند. والوتر خدای متعال که پیامبر را به نوبت برانگیخته. سوره‌ای که با این مضمون که تفسیرش از معصومین هم رسیده این طوری جمع شده کنار هم شروع می‌شود، آخرش می‌گوید یا ایتها النفس المطمئنه - ارجعی الی ربک راضیه مرضیه - فادخلنی فی عبادی - و ادخلنی جنتی. این خطابش به حسین (ع) است. یعنی برجسته‌ترین و ممتازترین تفسیر این آیه حسین (ع) است، که می‌گوید این نفس مطمئنه، مراجعت کن به سمت پروردگارت، راضیه مرضیه در حالی که تو راضی هستی و خدا هم راضی است.

وی خاطرنشان کرد: فادخلی فی عبادی - وادخلی جنتی که امام خمینی (سلام الله علیه) فرمود که ما نمی‌توانیم این مقام را بفهمیم. فادخلی فی عبادی - وادخلی جنتی - یعنی آن عبادی که خدا به خودش نسبت می‌دهد فادخلی فی عبادی آن بندگانی که برای من هستند بیا جزء آنها. حالا این ها چند نفر هستند ما نمی‌دانیم. چه کسانی هستند، نمی‌دانیم وادخلی جنتی می‌گوید این جنتی که برای خود خدا است که این خیلی بلند مرتبه ووالا است و اختصاص به خدای متعال دارد و این جایگاه بس عظیمی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ببینید، این‌ها همه تایید می‌کند که حسین (ع) راهبرد بزرگ اسلام است. به خاطر اینکه ممتازترین ثواب، اجر و جایگاه را هم خداوند در قرآن به حسین(ع) می‌دهد و این خیلی مقام بالایی است.

کد خبر 238747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز