گروه بورس: درحالی‌که پرونده اختلاف پالایشگاه‌ها با شرکت ملی پالایش و پخش به دیوان محاسبات اداری رسیده، رئیس اداره نظارت بر ناشران بورس از نشست مشترک مسئولان بازار سرمایه و شرکت ملی پالایش و پخش در هفته آینده خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، اختلاف پالایشگاه‌ها با شرکت ملی پالایش و پخش بر سر قیمت خوراک وارد ابعاد تازه‌تری شده و قرار است در شکایتی که سهامداران پالایشگاه‌ها به دیوان محاسبات ارائه کرده‌اند، این موضوع بررسی شود. 2هفته پیش شرکت ملی پالایش با ارسال ابلاغیه‌ای به پالایشگاه‌های کشور قیمت جدید خوراک پالایشگاه‌ها را اعلام کرد.

براساس این ابلاغیه شرکت پالایش نفت اصفهان باید مبلغ 161میلیارد تومان، پالایشگاه نفت بندرعباس 252میلیارد تومان، پالایشگاه نفت تبریز 85میلیارد تومان، پالایش نفت لاوان 64میلیارد تومان، پالایش نفت شیراز 50میلیارد تومان، پالایشگاه نفت کرمانشاه31میلیارد تومان و پالایشگاه نفت تهران 230میلیارد تومان اضافه بر مبلغی که پیش از این به‌عنوان ذخیره در حساب‌های‌شان لحاظ کرده بودند به‌حساب دولت واریز می‌کردند.

این موضوع واکنش شدید سهامداران پالایشگاه را بر انگیخت به‌طوری که سهامداران آنها با ارجاع پرونده تعیین قیمت خوراک به دیوان محاسبات خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

پالایشگاه‌ها هنوز شفاف نیستند

امیرحمزه مالمیر رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری توضیح داد: اطلاعات مالی پالایشگاه‌ها هنوز به‌طور کامل شفاف نیست زیرا پرونده پالایشگاه‌ها به دیوان محاسبات کل کشور ارجاع شده و تا زمان مشخص‌شدن این پرونده نمی‌توان درباره اطلاعات مالی پالایشگاه‌ها اظهارنظر کرد.

او درباره اینکه آیا سازمان بورس در این‌باره اقدامی انجام خواهد داد یا خیر گفت: سازمان بورس در تلاش است تا با برگزاری یک نشست مشترک با شرکت ملی پالایش و پخش موضوع را بررسی کند، قرار بود این نشست در هفته جاری برگزار شود اما هنوز امکان برگزاری آن فراهم‌نشده و به‌احتمال زیاد در هفته آینده برگزار خواهد شد.

پس از نشست مشترک با شرکت ملی پالایش و پخش، از مدیران پالایشگاه‌ها دعوت خواهد شد تا اختلافات موجود بررسی شود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار نیست سازمان بورس گزارشی درباره وضع مالی پالایشگا‌ها ارائه دهد، گفت: تا مشخص‌نشدن موضوع در دیوان محاسبات نمی‌توان اظهارنظری کرد، سازمان بورس پس از آن می‌تواند توضیحات خود را در مورد گزارش‌های مالی شرکت‌ها ارائه کند.

کد خبر 236034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز