دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

شاخص کل بور س تهران در مبادلات ۳۰۰ واحد افزایش یافت و به ۷۳ هزارو ۶۳۶ واحد رسید.

بورس

در دادوستد‌های شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی تأمین و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند و افزایش ارزش سهام این شرکت‌ها در مجموع 112واحد اثر مثبت روی شاخص بورس برجای گذاشت.

مبادله 381میلیارد تومان سهام در بورس

سهامداران دیروز 674میلیون سهم به ارزش 381 میلیارد تومان در بورس دادوستد کردند. دیروز همچنین صف خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت با ثبت 838تقاضا به 22میلیون‌و365هزار سهم رسید. صف خرید سهام شرکت ایران خودرو و مخابرات هم به‌ترتیب به 20میلیون‌و577 و 15میلیون‌و526هزار سهم رسید. دیروز همچنین شرکت‌های سرامیک‌های‌صنعتی‌اردکان‌، سرمایه‌گذاری‌ صنعت‌ ومعدن‌، پتروشیمی فناوران، سیمان‌ شمال‌، سرمایه‌گذاری پردیس و سپنتا با صف خرید سهامداران مواجه شدند.

معامله بیش از یکهزار و 500میلیارد ریال انواع کالا در تالار معاملات

دیروز 78هزار و 40تن کالا به ارزش هزارو 500میلیارد ریال در بورس کالا مورد مبادله قرار گرفت. در مبادلات روز گذشته و در تالار صادراتی 700تن قیر شرکت ایزوگام تبریز و یکهزار تن قیر شرکت توسعه کروس انرژی به‌ترتیب به نرخ پایه 600 و 549 دلار در هر تن توسط مشتریان خریداری شد. در تالار محصولات صنعتی و معدنی هم سبد میلگرد شرکت فولاد آذربایجان و سبد میلگرد مجتمع فولاد آریا ذوب به همراه مس مفتول صنایع مس کاوه عرضه شد که در نهایت مبادله روی آن انجام نشد.

در تالارفرآورده‌های نفت و پتروشیمی هم 9189 تن انواع پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلی استایرن به ارزش بیش از 364میلیارد ریال توسط مشتریان خریداری شد. در گروه قیر نیز 2331تن انواع قیر شرکت‌های نفت پاسارگاد و نفت جی به فروش رفت. 5100تن وکیوم باتوم پالایش نفت شازند اراک نیز از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار به‌شمار می‌رود. همچنین در این روز انواع شکر، عدس و جو در تالار کشاورزی عرضه شد که مورد معامله قرار نگرفت.

کد خبر 235883
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز