یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات با افت سنگینی مواجه شد و با ۱۰۶۴واحد کاهش به ۷۳هزارو ۳۳۵واحد رسید و معادل ۱.۴ درصد کاهش یافت.

این شاخص در طول مبادلات چند‌ماه گذشته مدام صعود کرده بود. شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان به‌دلیل نزول قیمت سهامشان بیشترین نقش را در کاهش شاخص داشتند.

تشکیل صف برای فروش سهام پالایشگاه‌ها

حجم تقاضا برای فروش سهام پالایشگاه‌ها در بورس افزایش یافت به‌طوری که صف خرید سهام پالایش نفت بندرعباس با ثبت 536تقاضا به 5میلیون و 668هزار سهم و صف فروش سهام پالایش نفت اصفهان با ثبت 161تقاضا به یک میلیون و 454هزار سهم رسید. شرکت پالایش نفت تبریز هم با صف فروشی معادل یک میلیون و 96هزار سهم روبه‌رو بود.

معامله 21 میلیون دلاری قیر در تالار صادراتی بورس کالای ایران

دیروز حدود 38هزار تن قیر به ارزش 21میلیون دلار در تالار صادراتی بورس کالا مبادله شد. در دادو ستد‌های روز گذشته و در تالار صادراتی، حدود 35هزار تن قیر شرکت نفت جی به قیمت 565دلار در هر تن به فروش رسید. شرکت قیر آکام نیز معامله 2هزار تن قیر و 200تن قیر را به قیمت 525دلار در هر تن برای هر دو محصول ثبت کرد. علاوه بر این، 500تن قیر شرکت بام گام عایق ارومیه به قیمت 570دلار در هر تن مورد دادوستد قرار گرفت. تالار فراورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز شاهد معامله 17هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت تندگویان تهران به قیمت 10هزار و 705ریال بود.

کد خبر 235733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز