همشهری آنلاین: جانشین فرمانده سپاه قدس در مشهد مقدس گفت: ما در جنگ به دنبال توپ و تفنگ نبودیم اما به کوری چشم دشمنان و آمریکایی‌ها امروز به امکانات خوبی دست پیدا کرده‌ایم و آمریکایی‌ها عاجز‌تر این هستند که بخواهند مانع ما شوند.

قاآنی

سردار اسماعیل قاآنی در یادواره سرداران شهید مهدی و رضا میرزایی در محل مسجد زینبیه شهرمشهد اظهار کرد: این مجلس، مجلس شهید بوده و همواره می‌دانیم که مجلس شهید جلسه‌ عزت، افتخار و سربلندی است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: امروز خرسندم که در مراسمی حضور دارم که به یاد و خاطره شهید 8 سال دفاع مقدس سردار میرزایی بوده اما مسئله مهم این است که در مجلس شهید یاد و خاطره شهدای عالی‌مقام را بیان کردن امری متداول، طبیعی و صحیح بوده و باید به نحو احسن انجام شود اما در کنار این مسئله هرفردی بنابر خواسته و توانایی خود باید از این آموزه‌ها و درس‌های ارزشمند بهره‌مند شود.

جمهوری اسلامی ایران با عزت و سربلندی زندگی می‌کند

جانشین فرمانده سپاه قدس خاطرنشان کرد: ما به عنوان بچه شیعه انقلابی در عصری زندگی می‌کنیم که انقلاب اسلامی روند روبه‌جلو داشته و این استمرار میسر نیست مگر اینکه در مسیر نورانی نظام اسلامی و بر مبنای شاخصه‌ها و الگوهای شهدای عالی‌مقام حرکت کنیم.

وی مردم ایران را پیشتاز، الگو و نمونه توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران منور به نور ولایت بوده و هر روز بیش از روز گذشته باید در این مسیر حرکت کنیم، دشمنان ما امروز از هیچ توطئه‌ای دریغ نکرده و برنامه‌های مختلف را برای ما طراحی کرده و خود را به آب و آتش و خون می‌زنند تا ما را با شکست مواجه کرده اما امروز جمهوری اسلامی ایران با عزت و سربلندی زندگی می‌کند و یکی از مهمترین علت‌های این عزت‌مداری وجود شهدای عالی‌مقام است.

ملت بزرگ ایران جلودار دنیای اسلام است

قاآنی با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیش و پس از انقلاب تاکید کرد: اگر در مسیر نورانی ولایت حرکت نمی‌کردیم و اگر شهدای عالی‌مقام مردانه در برابر دشمنان ایستادگی نمی‌کردند و این حرکت‌های بزرگ در 8 سال دفاع مقدس انجام نمی‌شد، امروز شاهد پیروزی و سربلندی نبودیم و ملت بزرگ ایران در عصر حاضر جلودار دنیای اسلام است.

جانشین فرمانده سپاه قدس اظهار کرد: در میان شهدا برخی جلودار و گل سرسبد این جماعت بوده که شهید میرزایی من‌جمله این افراد بزرگ و بزرگوار بوده که در اوج رشادت خود به شهادت رسید.

قاآنی با اشاره به توانمندی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در مقابله با دشمنان به ویژه خنثی‌سازی میدان‌های مین تصریح کرد: به صراحت می‌توان گفت هیچ ارتش و نظامی نظیر جمهوری اسلامی ایران در خنثی‌سازی میدان‌های مین توانمند نبوده و البته امروز شاهد آن هستیم که کشورهایی نظیر آمریکا و روسیه به واسطه بمب‌های هواسوخت مین‌ها را در میدان خنثی کرده اما این با خنثی‌سازی میدان‌های مین توسط رزمندگان ما بسیار متفاوت است، باید بدانیم در 8 سال دفاع مقدس حمایت آموزشی و تجهیزات جهان برای رژیم بعث عراق صورت گرفت و رزمندگان ما بدون هیچ تجهیزاتی پیچیده‌ترین میدان‌های مین را خنثی می‌کردند.

آمریکایی‌ها عاجز‌تر این هستند که بخواهند مانع ما شوند

وی افزود: در بسیاری از عملیات‌ها تمام میدان‌های مین به صورت ظاهری دست نخورده بود اما رزمندگان ما با خون جگر چاشنی‌ها را برداشته و خنثی می‌کردند و دشمن بر این باور بود که میدان‌های مین برقرار بوده و رزمندگان ایرانی را خطر تهدید می‌کند، این زیبایی‌ها، قشنگی‌ها و رشادت‌ها در هیچ جنگی مشاهده نمی‌شود و 8 سال دفاع مقدس به واسطه نور ولایت و شهدای عالی‌مقام نمونه بی‌بدیل این رشادت‌ها و جسارت‌ها در برابر دشمن بوده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: البته ما در جنگ به دنبال توپ و تفنگ نبودیم اما به کوری چشم دشمنان و آمریکایی‌ها امروز به امکانات خوبی دست پیدا کرده‌ایم و آمریکایی‌ها عاجز‌تر این هستند که بخواهند مانع ما شوند.

وی تاکید کرد: امروز‌ آمریکایی‌ها از دست جمهوری اسلامی ایران عاصی شده و حاضرند همه چیز خود را بدهند تا جمهوری اسلامی در چارچوب خود حرکت کند.

قاآنی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران غیرت، عزت دارد و با این عزت گلیم خود را از آب بیرون کشیده و گلیم از آب کشیدن را به دیگر کشورها آموخته‌اند.

وی گفت: در بسیاری از بخش‌های دفاعی امروز از آموزه‌ها و راه‌های شهدای عالی‌مقام استفاده می‌کنیم و آنچه که سبب پیروزی ما می‌شود این است که جمهوری اسلامی ایران کشور امام زمان (عج) بوده و نایب ایشان بر این سرزمین رهبری می‌کند، جمهوری اسلامی ایران زیر پرچم ولایت زندگی می‌کند و این ولایت و نورانیت سبب موفقیت همیشگی ما می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس با تاکید بر اینکه امروز با حساب و کتاب‌ترین حرف در دنیا را جمهوری اسلامی ایران می‌زند، گفت: نمونه واضح آن جریان سوریه بود که بسیاری از کشورها نظیر کشورهای مرتجع عربی مدام صحبت خود را عوض می‌کردند اما جمهوری اسلامی ایران همواره بر مواضع و حرف خود ایستاده بود.

وی با بیان اینکه آمریکا برای ما ذلیل است تصریح کرد: باید بدانیم آمریکا برای خود ابرقدرتی بوده اما در برابر انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ما عاجز است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظلم‌ها و خیانت‌های آمریکا نسبت به ملت خود بحث القاعده است گفت: آنها 13 سال پیش از زمان حادثه 11 سپتامبر ادعا می‌کنند که القاعده دشمن آمریکا است و به همین دلیل در افغانستان مستقر شدند و حتی در عراق نیز برای هر سال حضور یک سرباز خود یک میلیون دلار هزینه کردند و این رقم‌ها را از خزانه دولت خارج کرده و صرف القاعده کردند اما در نهایت به ملت خود می‌گویند القاعده دشمن آمریکا است، مسئولان آمریکایی خائن‌ترین مردم نسبت به ملت خود هستند.

قاآنی گفت: امروز اتاق فکر آمریکایی‌ها که سرشار از قوی‌ترین تحلیلگران دنیا بوده در مقابل نظام اسلامی ما عاجزند و علت آن این است که انقلاب اسلامی ما عقبه داشته و شهدا سهم بزرگی در این عقبه دارند.

وی اظهار کرد: باید در مسیر شهدا حرکت کنیم و مملکت به این دلیل چرخش می‌چرخد که در جنگ امروز با دنیا در تمام جبهه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی از فرهنگ شهادت تأسی گرفته‌ایم.

وی با اشاره به شکست اسرائیل در جنگ 22 روزه تصریح کرد: مسیر شهدا، مسیر منحصر به فرد بوده، اسرائیل در عمر خود در هر جغرافیا و سرزمینی که مستقر شده بدون اراده خود از آنجا خارج نشده و فقط در جنگ 22 روزه علیه غزه مظلوم در نهایت با مقاومت فرزندان حزب‌الله حتی 4 کیلومتر راه هم نتوانستند جلو بیایند و این به دلیل آن بوده که کسانی آنجا در مقابل رژیم صهیونیستی می‌جنگیدند که با شهدای ما مانوس بودند.

قاآنی افزود: در نهایت زیر سایه ولایت و نورانیت به پیروزی می‌رسیم چرا که ما انقلاب اسلامی را ارزان به دست نیاورده‌ایم و با عزت آن را حفظ می‌کنیم و اختیارمان را به دست کسی نمی‌دهیم بلکه با عزت و سربلندی فرهنگ نورانی شیعه را ترویج و تبیین می‌کنیم تا نهایتا حکومت را به صاحب اصلی‌اش حضرت ولی‌عصر (عج) تحویل دهیم.

کد خبر 235952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز