همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: همه مناطقی که در دنیا از آنها به عنوان مناطق استراتژیک یاد می شود بعضا اهمیت آنها نوسان پذیر است اما منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز همیشه در بالاترین نقطه اهمیت قرار داشته است.

علیرضا تنگسیری

تسنیم به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران نوشت: دریادار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم معارفه جانشین منطقه یکم دریایی سپاه که با حضور جمعی از مدیران و رزمندگان این منطقه در بندرعباس برگزار شد، طی سخنانی ضمن تأکید بر اهمیت مأموریت‌های سپاه که در قالب راهبردهای کلی نظام دنبال می‌شود، گفت: به لطف خدا و با همراهی همه رزمندگان، تیم و مجموعه فرماندهی منطقه یکم دریایی سپاه، راهبردهای دریایی سپاه و نظام را در حوزه مأموریتی به نقطه آرمانی ارتقا خواهند داد.

وی افزود: همه مناطقی که در دنیا از آنها به عنوان مناطق استراتژیک یاد می‌شود بعضا اهمیت آنها نوسان پذیر است اما اهمیت منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز همیشه در بالاترین نقطه اهمیت قرار داشته است.

دریادار تنگسیری با اشاره به اهمیت نقش ایمان و معنویت، گفت: بر اساس باورهای اعتقادی که نشأت گرفته از اعتقاد به معاد است، اخلاص و روحیه جهادی لازمه پیگیری آرمان های انقلابی و اسلامی است و این آرمان در حقیقت عمل به تکلیف الهی در مسیری است که مورد عنایت و رضایت خدا است.

وی با یادآوری این که بسیاری از دستاوردهای ما نتیجه مجاهدت کسانی است که در اوج گمنامی قرار داشته اند، افزود: در مکتب اعتقادی ما، شاهد درخشش مجاهدانی بودیم که به فیض شهادت نائل آمدند و از سوی دیگر مجاهدان گمنامی را داریم که با بهره‌گیری از فرصت و سرمایه‌ای که به عنوان عمر در اختیار آنها قرار گرفته است در نهایت اخلاص و گمنامی و عملکرد جهادی خود یک شهید زنده به حساب می‌آیند و می‌دانند که چیزی از قلم محاسبه الهی نخواهد افتاد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: توفیقات ما در جبهه‌ای که در دو سوی آن به لحاظ مادی هیچ تقارن و تناسبی وجود ندارد، مرهون معنویت، اخلاص و اعتماد و اتکال به خدا است.

وی افزود: ما به لطف خدا وظایف ذاتی خود را در حوزه دریایی به خوبی دنبال کرده‌ایم و کارنامه درخشان رزمندگان نیروی دریایی سپاه از بدو تولد این نیرو تا کنون گواه این مدعا است.

در جریان این مراسم سردار شیاری فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و سردار زارع جانشین منطقه نیز طی سخنانی بر عزم جدی منطقه برای حفظ دستاوردهای ارزشمند ندسا در منطقه و پیگیری قوی تر و وسیع تر منویات فرماندهی معظم کل قوا در منطقه تأکید کردند.

کد خبر 236646
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز