همشهری آنلاین: هفتمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل (C۴I) ایران برگزار می‌شود.

دانشگاه امام حسین(ع)

به گزارش تسنیم، امین دبیر هفتمین کنفراس علمی فرماندهی و کنترل اظهار داشت: تاثیر بهره‌برداری از فناوری‌هایی که هر روز تغییر و ارتقاء می‌یابند در مدیریت برتر صحنه‌های پیچیده عملیات‌های مختلف صنعتی، اجتماعی و دفاعی امنیتی، ضرورت بهره‌برداری از سامانه‌های فرماندهی و کنترل را که با توجه به نیازها و شرایط بومی طراحی و بکارگیری شده اند، ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در کشور ما هنوز اهمیت پرداختن به مباحث فرماندهی و کنترل از رسیدن به تعاریف و فهم مشترک در ادبیات تا گسترش تحقیقات و بکارگیری سامانه‌های آن روشن نشده است.

دبیر هفتمین کنفراس علمی فرماندهی و کنترل با اشاره این که دانشگاه جامع امام حسین(ع) افتخار دارد به عنوان نماد آموزشی و پرورشی در حوزه دفاعی نقش مهمی را ایفا نماید تصریح کرد: مسئولیتی که این دانشگاه به دلیل وجود تهدیدات خارجی و هم چنین شرایط کشور از لحاظ وقوع بلایا و حوادث طبیعی دارد برای فرهنگ سازی، گسترش و تعمیق مباحث فرماندهی و کنترل با همکاری انجمن علمی فرماندهی و کنترل و مشارکت دانشگاه‌ها، وزارت خانه‌ها، سازمان‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، هفتمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل (C4I) ایران را برگزار می‌کند.

امین اظهار داشت: انتظار می‌رود این کنفرانس در تبیین و رفع چالش‌ها و گلوگاه‌های پیش رو و ارتقای سطح تعامل اثر بخش بین صاحب نظران، پژوهشگران، فناوران، فرماندهان بخش دفاعی و مدیران غیر دفاعی و هم چنین ارائه مطالبات در مرزهای دانش و فناوری های جدید مفید واقع شود.

وی افزود: محورهای هفتمین کنفرانس عبارت است از مفاهیم پایه و راهبردی و توسعه علمی در حوزه فرماندهی و کنترل، فرماندهی و کنترل در حوزه دفاع و امنیت، توسعه فناوری در حوزه فرماندهی و کنترل، امنیت و پایداری در سامانه‌های فرماندهی و کنترل، معماری، مدل‌سازی و شبیه‌سازی در فرماندهی و کنترل، فرماندهی و کنترل در آزموزه‌های دینی و مکاتب و مباحث حقوقی و مقرراتی فرماندهی و کنترل.

امین همچنین از همه اساتید، صاحب نظران، پژوهشگران و دانشجویانی که به ارتقای جایگاه فرماندهی و کنترل بومی در کشور علاقه دارند درخواست کرد با مشارکت فعال و همچنین با ارائه مقالات ارزشمند خود در این رویداد علمی و ملی کشور، نقش مؤثرتری داشته و مارا در برگزاری با شکوه تر این کنفرانس یاری فرمایند.

در این کنفرانس، نمایشگاهی از ارائه آخرین دستاوردها، کارگاه‌های آموزشی مرتبط، نشست های تخصصی از صاحب نظران برگزار خواهد شد.

کد خبر 235856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز