مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

معاون امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی سامانه های 137 و 1888 به منظور پیگیری خواسته ها و مطالبات شهروندان ، گفت: روزانه 5 هزار تماس تلفنی با واحد 137 گرفته می شود که عمده این تماس ها مطالبات مردم از شهرداری های مناطق است.

به گزارش سما ، معاون امور مناطق شهرداری تهران در مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه 10 ، گفت: شهرداری تهران سازمانی است که مسئولیت اداره شهری با 8 میلیون نفر جمعیت را بر عهده دارد و این سازمان به دلیل اینکه در ارتباط مستقیم با مردم است آسیب پذیر بوده و باید با توجه به نوع ماموریتی که بر عهده دارد در پایتخت مورد توجه جدی و خاص قرار گیرد.

فرهاد یعقوبی با بیان اینکه مدیریت و فعالیت در مجموعه شهرداری از یک سو عبادت و از سوی دیگر فرصتی برای خدمت به مردم است ، تصریح کرد: تدبیر شهردار تهران در بحث مدیریت پایتخت مشارکت معنی دار مردم در امور شهری است و در درون سازمان نیز توجه ویژه به محله گرایی و ناحیه محوری در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه 137 شهرداری تهران و همچنین بخش 1888 برای پیگیری خواسته ها و مطالبات مردم گفت: تا امروز روزانه 5 هزار تماس تلفنی با واحد 137 گرفته می شود که عمده این تماس ها مطالبات مردم از شهرداری های مناطق است.

یعقوبی با تاکید بر اینکه عملکرد مثبت شهرداری های مناطق قطعا موجب افزایش اعتماد شهروندان به شهرداری ها خواهد شد ، تصریح کرد: راه اندازی سامانه 137 علاوه بر استفاده بهینه از منابع موجود موجب پاسخگویی سریع به مطالبات انباشته شده مردم از شهرداری های مناطق خواهد بود.

به گفته معاون امور مناطق شهرداری تهران ، معضل بافت های فرسوده منطقه ، تعریض معابر ، ایجاد مجتمع های فرهنگی ورزشی و توجه ویژه به وضعیت ترافیکی منطقه از مهم ترین برنامه هایی است که شهردار جدید منطقه 10 باید در دستور کارخود قرار دهد.

همچنین در ادامه این مراسم شهردار سابق منطقه 10با بیان اینکه شهرداری منطقه 10 کوچکترین منطقه تهران و در عین حال جز محرومترین مناطق است گفت: در حوزه ترافیکی به خصوص در جنوب منطقه شهروندان و ساکنین محلات این منطقه دچار مشکلات جدی در بخش حمل و نقل عمومی هستند.

وی افزود: در این راستا طبق هماهنگی های انجام شده و پس از موافقت شهردار تهران قرار است اولین مرحله از به کارگیری خودروهای ون در این منطقه به صورت آزمایشی آغاز شود.

مهندس کرمی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 10 در بخش حسابداری تعهدی به وضعیت ایده آل خود رسیده است تصریح کرد: همچنین در زمینه رفاهی نیز با راه اندازی تعاونی اعتباری شهر در این منطقه قرار است نخستین سری از وام مسکن تا سقف سه میلیون تومان به تعدادی از کارکنان شهرداری منطقه که عضو این تعاونی هستند اعطا شود.

شهردار سابق منطقه 10 درآمد در حال حاضر منطقه را 36 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در حوزه خدماتی و رفاهی دو زمین چمن مصنوعی در منطقه به بهره برداری رسیده و سه زمین چمن نیز در حال احداث است.

وی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه ای از ماهها قبل در شهرداری منطقه 10 به منظور بررسی مشکلات پروژه نواب خبر داد و گفت: امیدواریم با پیگیری شهردار جدید بحث پروژه نواب به سرانجام قطعی برسد.

به گفته شهردار سابق منطقه 10 احداث دو سوله بحران درحوزه جنوبی و شمالی منطقه و بهره برداری از مرکز کارآفرینی زنان سرپرست خانوار در نیمه شعبان از دیگر اقدامات انجام گرفته در این منطقه است.

بنابراین گزارش ، در مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه 10 مهندس کرمی شهردار سابق این منطقه به عنوان شهردار جدید منطقه 12 مشغول به خدمت خواهد شد و به جای وی رضا سترگ شهردار سابق منطقه 20 به عنوان شهردار جدید منطقه 10 مشغول به خدمت خواهد شد.

کد خبر 2359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز