همشهری آنلاین: امیرسرتیپ سردار اسماعیلی در حاشیه دیدار خود با فرمانده نیروی هوایی روسیه اظهار کرد: در این دیدار تبادل اطلاعات براساس احترام متقابل و منافع مشترک صورت گرفت.

اسماعیلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، وی افزود: در مسائل تکنیکی هوایی، پدافند هوایی، سمانه‌های شنود،‌سامانه‌های راداری و سامانه‌های موشکی نیز صحبت شد.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش در ادامه با اشاره به این‌که این جلسه، جلسه خوب، مثبت و قدرتمندی بود، خاطر نشان کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که هرچه قدر منافع ملی دو کشور نزدیک‌تر شود، ثبات منطقه‌ای بیشتری را شاهد خواهیم بود.

اسماعیلی افزود: ان‌شاءالله در صورت تصویب مقامات بالاتر به صحنه عملیات وارد می‌شویم.

وی همچنین درباره رزمایش مدافعان آسمان ولایت پنج نیز گفت: این رزمایش به مدت پنج روز از 17 مهرماه آغاز شد و در گستره‌ای به مساحت 700 هزار کیلومتر مربع در شمال غرب، مرکز ،شرق و جنوب غرب کشور برگزار شد.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش افزود: ویژگی این رزمایش این بود که آمادگی رزمی و قوای تاکتیکی در این رزمایش حضور یافته بودند و تفاوت عمده این رزمایش با رزمایش سال قبل ناهمواری و پستی و بلندی‌های منطقه بود. در این رزمایش پدافند هوایی به اهداف خود دست پیدا کرد.

اسماعیلی گفت: در این رزمایش بین نیروهای سه گانه ارتش و سپاه مخصوصا پدافند هوایی سپاه همکاری وجود داشت و بالغ بر 12 هزار نفرنیروی رزمایشی در این رزمایش شرکت کردند و ما شاهد تبادل اطلاعات و تجربیات پدافند هوایی بودیم.

وی در ادامه اظهار کرد: جلسه امروز با فرمانده نیروی هوایی روسیه در جهت سامانه‌های جدید هم بود و دو طرف تصمیم گرفتند که تکنولوژی را با یکدیگر مبادله کنند. ما در این رزمایش برخی از توانمندی‌های فنی خود را تست کردیم و جواب مثبت گرفتیم.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده S300 در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت یا خیر؟ گفت: پدافند هوایی یگان استفاده کننده است. در خصوص مناقشات سیاسی دولتمردان باید تصمیم‌گیری کنند که اکنون وزارت دفاع در این زمینه با وزارت دفاع روسیه در حال پیگیری هستند که به نتایج خوبی هم رسیده‌اند. البته ما به این سیستم‌ها وابسته نیستیم، اما وقتی مناقشات برطرف شد می‌توانیم سامانه S300 یا سامانه‌های مشابه آن را وارد کشور کنیم.

اسماعیلی در مورد مبادلات نظامی با کشور روسیه هم گفت: ما با روسیه تبادل دانش و فناوری داریم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که فرمانده نیروی هوایی روسیه آیا بازدیدی از مراکز پدافند هوایی خواهد داشت؟ گفت: در این سفر بازدیدی از مراکز پدافند هوایی صورت نمی‌گیرد.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش در پایان گفت: من در این دیدار به فرمانده نیروی هوایی روسیه گفتم که سمامانه S200 یک سامانه ر وسی است که با موشک سیار اجین شده در واقع ما در ساخت اس S200 تغییرات اساسی را ایجاد کرده‌ایم که این موضوع مورد ستایش فرمانده نیروی هوایی روسیه قرار گرفت.

کد خبر 235696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز