همشهری آنلاین: پژوهشگران می‌گویند پیشرفت‌ها در درمان سرطان‌های ریه و سروگردن ممکن است کاربردهایی فوری برای بیماران داشته باشد.

به گزارش هلث‌دی‌نیوز نتایج سه تحقیق در این مورد شنبه 2 ژوئن (12 خرداد) در یک کنفرانس خبری در اجلاس سالانه جامعه سرطان‌شناسی بالینی آمریکا در شیکاگو اعلام شد.

درمان این انواع سرطان بسیار مشکل و مدت بقای بیماران بسیار کوتاه است.

سرطان ریه  در حال حاضر  مرگبارترین سرطان رایج در جهان است. سرطان‌های سر و گردن مقام ششم را دارند و با هر سال 500000 مورد جدید آن و 300000 مرگ ناشی از آن در جهان رخ می‌دهد.

پیشرفت‌ها به خصوص در مورد سرطان ریه جزئی بوده است.

یک بررسی برای اولین بار نشان داد که دادن آواستین (باواسیزوماب) به بیماران مبتلا به سرطان ریه پیشرفته ازنوع "غیر سلول کوچک"  به همراه داروهای شیمی‌درمانی سیس‌پلاتین و جمسیتابین نشان داد که رشد سرطان را تا 25 درصد آهسته کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از آواستین را به همراه داروهای شیمی‌درمانی را در سال گدشته مورد تایید قرار داده بود.

در یک تحقیق دیگر پرتوتابی مستقیم به سر بیمارانی که دچار سرطان پیشرفته ریه از نوع "سلول کوچک"‌ بودند خطر انتشار سرطان را به مغز به اندازه دوسوم کاهش داد.

بالاخره در تحقیق سوم اضافه‌کردن داروی اربیتوکس (ستوکسی‌مب) به داروهای خط اول شیمی درمانی شامل سیس‌پلاتین و کاربوپلاتین میزان بقای بیماران را مبتلا به سرطان سر و گردن که به جاهای دیگر بدن انتشار یافته بود، افزایش داد.

کد خبر 23539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز