شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

گروه سیاسی: 14 خرداد یادآور خاطره‌ای تلخ برای ملت ایران است که هر سال غم از دست دادن بنیانگذار انقلاب خویش را در آن به سوگ می‌نشیند؛ سوگی پایان ناپذیر که تنها تجدید عهد با خلف صالح خمینی کبیر آن را آرام می سازد.

فردا صدها هزار تن از مشتاقان و دلدادگان پیرجماران در بهشت زهرا(س) تهران در جوار بارگاه حضرت امام خمینی(ره) گرد هم می‌آیند تا یاد و نام آن رهبر فرزانه را گرامیداشتی شایسته بعمل آورند.

تشکلها، گروه‌‌ها، نهادها، شخصیت‌ها و سازمانهای مختلف با صدور بیانیه‌های جداگانه با گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام از مردم خداجوی ایران دعوت کردند تا ضمن حضور در مراسم باشکوه ویژه‌ای که فردا در جوار حرم خمینی کبیر برگزار می‌شود،‌ با آرمان‌های امام راحل میثاقی دوباره بسته و با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید عهد و پیمان کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای به مناسبت ایام‌الله 14 و 15 خرداد تاکید کرد: ملت ایران مصمم‌تر از پیش از ولایت فقیه تبعیت می‌کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این اطلاعیه آورده است: پاسداشت سالروز خمینی کبیر فرصت خوبی است که همواره آرمانها، ارزش‌ها و اهداف آن پیر سفر کرده عظیم‌الشان زنده نگاه داشته شده و سرلوحه امور در تمامی شئون مختلف جامعه قرار گیرد.

در این میان مسئولین و مردم عزیز ایران اسلامی موظفند تا با بازشناسی و دقت در آموزه‌های آن احیاگر بزرگ اسلامی راه  او را جاودانه‌تر ساخته و مسیر رسیدن به اهداف مشخص شده او را هموارتر نمایند.

در پایان این اطلاعیه نیز تاکید شده که ملت قدرشناس ایران اسلامی در آستانه نوزدهمین سال ارتحال امام خمینی و قیام پرشور 15 خرداد سال 42 ثابت خواهند کرد که نه تنها ذره‌ای از ارادات و اهمام خویش نسبت به امام شان کاسته نگشته که همواره پرشورتر و مصمم‌تر به پیگیری اهداف عالیه او و تبعیت از ولایت فقیه- این میراث جاودانه خمینی کبیر- اهتمام خواهند داشت.

این مراسم که با حضور ده‌ها تن از خبرنگاران خارجی و داخلی برگزار می‌شود، نمادی از تقویت حاکمیت و تثبیت نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادها و تشکل‌هایی هستند که با صدور اطلاعیه‌های جداگانه سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، و سالروز قیام خونین 15 خرداد را گرامی داشتند و از ملت شریف ایران دعوت کردند تا در مراسم باشکوه این دو روز بزرگ شرکت پرشور داشته باشند و یاد شهدای انقلاب و امام بزرگوار را در دل‌های خویش زنده نگه دارند.

کد خبر 23535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز