جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با رویدادها و خبرهای متعدد همراه است؛ گوشه ای از خبرها در این زمینه:

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌هاشمی‌رفسنجانی پنج‌شنبه شب در مراسم شب خاطره با امام خمینی ره که از سوی کانون زندانیان سیاسی پیش از انقلاب در حسینیه‌ جماران برگزار شد، حضور یافت و به نقل خاطراتی از حضرت امام  پرداخت. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم اظهار داشت:  حقیقتا کسی مسئول‌تر از شما که در دوران مبارزه جانتان را در طبق اخلاص گذاشتید برای حفاظت از این انقلاب نیست. این انقلاب میراث گرانبهایی است که امیدواریم ارزش شما، انقلاب و اسلام که در کشور ما زنده شد، در تاریخ باقی بماند.

بررسی اسناد مبارزاتی امام خمینی

نشست بررسی مجموعه 22جلدی اسناد مبارزاتی امام  در ساواک عصر چهارشنبه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد. محمدعلی خسروی معاون فرهنگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام  درباره‌ مجموعه اسناد مبارزاتی امام  در ساواک گفت: دوستان ما در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام  همت کردند و از میان پرونده‌های ساواک، آنچه را که به امام  مربوط بود، جدا و آن‌ها را بازخوانی کردند. وی افزود: این اسناد نشانگر این است که امام  چگونه انقلاب را رهبری می‌کردند و ساواک خیلی سعی می‌کرد که از این نامه‌ها نکته‌ای را درآورد، که چهره‌ امام  را مخدوش کند، اما امروز این اسناد مایه‌افتخار ملت ماست.

 مسیر گذشته

سید حسن خمینی گفت: اگر افراد جامعه به کسانی که کشورمان را تا به اینجا رسانده‌اند ارج نگذارد و نسبت به آنها خضوع نداشته باشد در حق خود ظلم کرده است، نه آنها، چرا که جامعه محتاج به یادآوردن و ضبط عظمت‌ها در حافظه خویش است.

فرزند یادگار امام که دردیدار اعضای کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب در حسینیه جماران سخن می‌گفت، اظهارداشت: اگر ما امروز از بزرگانمان یاد کنیم یا نکنیم نفعی به حال آنها ندارد، اما کسانی که تاریخ گذشته‌ خود را نمی‌دانند و ملتی که حافظه‌ تاریخی ندارد و نسبت به تلاش‌ها، حتی تلاش‌های به شکست انجامیده‌ گذشتگان آگاه نیست، باید یک بار دیگر مسیر گذشته را بپیماید. وی افزود: من در مقابل شما نمادهای مبارزه، تلاش و ایثار اظهار عجز می‌کنم که در طول دوران مبارزه ایستادید تا نعمت بر سرزمین ما جاری شود.

در ابتدای این مراسم برخی زندانیان سیاسی پیش از انقلاب به بیان خاطرات خود با حضرت امام خمینی  پرداختند.

نمایش اصل سند وصیتنامه

اصل سند وصیتنامه سیاسی، الهی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی  در نمایشگاهی با عنوان هجرت آفتاب روز پنجشنبه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم گذاشته شد.

مظهر اسلام کامل

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس پژوهشکده امام خمینی  گفت: امام خمینی  مظهر اسلام کامل و آیات قرآن بود. مجید انصاری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: امام خمینی  یکی از مظاهر بارز و روشن انسان کاملی که در قرآن از آن نام برده شده است، بودند. وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انسانی خودساخته، عالم، مدیر، مدبر و مردمی بود.

سفر اندیشمندان تاجیکی

گروهی از اندیشمندان و نویسندگان تاجیکستان برای شرکت در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی  روز پنجشنبه راهی تهران شدند. این گروه در مدت اقامت یک هفته‌ای خود در ایران علاوه بر شرکت در آیین گرامیداشت یاد امام خمینی  از اماکن فرهنگی، زیارتی و سیاحتی نیز دیدن خواهند کرد. محمود توره‌جان‌زاده یکی از افراد شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی  گفت: امام نقش مهمی در بیداری ملت‌های مستضعف جهان، بویژه مسلمانان داشت.

کد خبر 23396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز