سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ضرب‌العجل سقف بدهی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه به اتمام خواهد رسید و دیگر قدرت قرض دادن بودجه‌های مورد نیاز برای تامین هزینه‌های دولت آمریکا را نخواهد داشت.

دلار

براساس گزارش لایو‌ساینس، بدهی 16.699 تریلیون دلاری دولت آمریکا در حقیقت در تاریخ 19 مه به سقف خود رسید،‌ اما دولت توانست با چنگ و دندان و با کمک گرفتن از 412 میلیارد دلار و سیاست‌هایی که به اقدامات خارق‌العاده شهرت یافته‌اند، فعالیت‌های خود را به پیش ببرد. اکنون هزینه‌های دولت از تمامی منابع مالی فراتر رفته و دیگر قادر نیست به هیچ یک از تعهدات خود برای تامین هزینه‌های میلیارد دلاری امنیت اجتماعی، خدمه ارتش، بخش پزشکی و دیگر پرداختی‌های دولت پایبند باشد.

16.699 تریلیون عدد بزرگی است که بسیاری متصور شدن آن را فراتر از توان مغز می‌دانند. برای بسیاری از افراد حتی متصور شدن ارقام کوچکتری مانند 700 میلیارد دلار کمک مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا به بانک‌ها نیز کار دشواری است.

برای اینکه بهتر بتوان حجم این پول را متصور شد تصور کنید که یک تریلیون دلار یک دلاری برروی یکدیگر چیده شده‌اند،‌ در چنین شرایطی ارتفاع اسکناس‌ها به 108 هزار کیلومتر خواهد رسید. بر همین اساس 16.699 تریلیون دلار ارتفاعی برابر 1.6 میلیون کیلومتر خواهد داشت، یعنی با این رشته اسکناسی می‌توان چهار بار ماه را به زمین وصل کرد، البته بخشی از آن نیز اضافه خواهد آمد.

از آنجایی که تعداد معدودی از انسان‌ها ماه را از نزدیک دیده‌اند، شاید بهتر باشد که حجم این مبلغ پول را برروی سطح زمین بسط داد: اگر هریک از جمعیت 317 میلیون نفری آمریکا سهم خود از این مبلغ را بردارد، هر آمریکایی 52 هزار و 678 دلار به دست خواهد آورد، مبلغی که کمی از درآمد سالانه آمریکایی‌ها بیشتر است.

این مبلغ 250 برابر ثروت بیل‌ گیتس است و اگر به صورت مساوی میان هر یک از جمعیت هفت میلیارد نفری زمین تقسیم شود، هر نفر دو هزار دلار به دست خواهد آورد و دو تریلیون دلار دیگر نیز باقی خواهد ماند.

کد خبر 235160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز