گروه اجتماعی: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی در اولین همایش سراسری معاونان عملیات این نیرو گفت: این همایش به منظور آگاه‌سازی رده‌های استانی است و در اجرای 5 طرحی است که امسال در دستور کار ناجا قرار دارد.

سردار حسین ذوالفقاری، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: در سال جاری ناجا 5 طرح ارتقای امنیت اجتماعی را دستور کار خود قرار دارد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل طرح برخورد با بدحجابی، برخورد با شرارت‌ها و اراذل و اوباش، جمع‌آوری معتادان پرخطر، امنیت تفرجگاه‌ها، کوهستان‌ها و جنگل‌ها و برخورد با تکثیرکنندگان و تولیدکنندگان سی دی‌های غیرمجاز است.

سردار ذوالفقاری، در مورد برخورد با توزیع‌کنندگان سی دی‌های خانوادگی و غیرمجاز تصریح کرد: در این طرح پلیس بامراکز تعمیرات کامپیوتر و موبایل که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی افراد می‌کنند و به نوعی به حریم خصوصی افراد تعرض می‌کنند به‌شدت برخورد می‌کند.

وی امنیت را یک حوزه تعاملی دانست و گفت: با مشارکت مردم امنیت پایدار در جامعه تحقق می‌یابد و مردم باید در نظر داشته باشند که اگر آنان امنیت را از پلیس می‌خواهند، خود نیز در از بین بردن بسترهای نا‌امنی در جامعه کمک کنند.

جانشین رئیس پلیس کشور در ادامه به آسیب‌های اجرای طرح‌های فوق توسط ماموران عملیات انتظامی ناجا اشاره کرد و افزود: ناجا در صدد ایجاد امنیت قانونمند در جامعه است و این مهم با ایجاد بستر برای مشارکت مردم در حل آسیب‌های جامعه امکان‌پذیر است.

ذوالفقاری با تاکید بر این‌که اگر مردم باور داشته باشند که رفتاری برای آنان ضرر خواهد داشت قطعاً در صدد رعایت و عدم انجام آن رفتار خواهند بود، خاطرنشان کرد: طرح‌های ارتقای امنیت اخلاقی در جامعه با جدیت تا آخر شهریور از جانب نیروی انتظامی دنبال خواهد شد و پس از آن، مرحله تحکیم و تثبیت این طرح‌ها می‌باشد.

کد خبر 23515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز