همشهری آنلاین: تحلیل‌گران معتقدند عرضه آی‌پد ۶۴ بیتی رقابت بین صنعت کامپیوترهای رومیزی و تبلت را وارد مرحله‌ای جدید می‌کند و به شدت برروی فروش کامپیوترهای رومیزی تأثیر منفی می‌گذارد.

ipad

به گزارش Cnet، دویچه بانک پیش‌بینی‌هایش از فروش کامپیوترهای رومیزی در چند سال آینده را بر اساس اخبار عرضه تبلت آی‌پد تا پردازشگر 64 بیتی تغییر داده‌است. میزان رشد پیش‌بینی شده عرضه PC در پایان سال 2013 و 2014 دو درصد کاهش پیدا کرده و به ترتیب به 8 و 6 درصد رسیده است.

تحلیل‌گران دویچه بانک در یادداشت خود نوشته‌اند که عرضه آی‌پد به عنوان اولین تبلت جهان با پردازشگر 64 بیت باعث می‌شود قابلیت‌های جدیدی به اپلیکیشن‌های موبایل اضافه شود و این امر به بازار کامپیوترهای رومیزی ضربه جدی وارد می‌کند.

هنوز خبر رسمی از عرضه نسل بعدی آی‌پد با پردازشگر 64 بیتی منتشر نشده اما اکثر تحلیل‌گران معتقدند با وجود تولید آی‌فون 5S با پردازشگر 64 بیتی و اینکه به زودی قرار است دو مدل آی‌پد و آی‌پد مینی جدید معرفی شوند، به احتمال زیاد این دو تبلت جدید اپل دارای پردازشگر 64 خواهند بود.

تحلیل‌گران دویچه بانک معتقدند تولید کنندگان کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ با عرضه اولترابوک‌های مجهز به ویندوز 8 که زیر 500 دلار قیمت دارند به جنگ تبلت‌های 64 بیتی می‌روند. البته فروش اولترابوک‌های 500 دلاری به معنی کاهش شدید سوددهی این شرکت‌ها است.

کد خبر 234271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز